סגור

האינפלציה באירופה כבר ב-3% - המדד בגרמניה בשיא של 10 שנים

העלייה במדד המחירים באוגוסט היתה גבוהה מהתחזיות בשוק, שעמדו על 2.7% - בהמשך לטיפוס של 2.2% ביולי; בגרמניה עמד המדד על 3.4%; הבנק האירופי יתכנס בשבוע הבא כדי לקבל החלטה בשאלת צמצום תוכנית ההקלה הכמותית

האינפלציה ממשיכה לטפס באירופה לקראת הפגישה הקריטית של הבנק האירופי (ECB) בשבוע הבא. מדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי רשם באוגוסט עלייה של 3% בקצב שנתי.


התחזיות עמדו על פלוס 2.7%, בהמשך לעלייה של 2.2% בחודש יולי. הנתונים המעודכנים מגיעים בהמשך לנתוני האינפלציה הגבוהים שיצאו בכלכלות הגדולות באירופה - גרמניה דיווחה על עלייה של 3.4% במדד המחירים המקומי, הגבוהה ביותר שנרשמה במדינה מאז 2008.

2 צפייה בגלריה
סופרמרקט גרמניה יורו אינפלציה קניות
סופרמרקט גרמניה יורו אינפלציה קניות
סופרמרקט בגרמניה
(צילום: רויטרס)

הבנק האירופי יתכנס ב-9 בספטמבר לדיונים על המדיניות המוניטארית המעודכנת. בפועל הדיונים יתמקדו בתכנית רכישות הנכסים שלו, וכאשר על הפרק מחלוקת פנימית במועצת המושלים של הבנק בשאלת תזמון הפחתת התמריצים הכלכליים.
מושל הבנק המרכזי של צרפת, פרנסואה ווילרוי דה גלאו, אמר אתמול שהבנק האירופי צריך לקחת בחשבון את ההתאוששות הכלכלית מהזמן האחרון כאשר הוא דן בעתיד חבילת התמריצים שלו. מנגד, מושל הבנק המרכזי של פינלנד, אולי רן, אמר לאתר פוליטיקו בשבוע שעבר שהבנק המרכזי צריך להיזהר מאד לפני שהוא מקבל החלטה על ביטול התמריצים.
פרוטוקול הפגישה האחרונה של ה-ECB לימד שכמה מהחברים במוצעת המושלים חושבים שהעמדה הרשמית של הבנק מסתמכת על הערכת חסר של הסיכון באינפלציה גבוהה.
נתוני האינפלציה העדכניים צפויים להפעיל לחץ על הבנקים המרכזיים במדינות היורו, במיוחד על רקע דברים שנאמרו בסוף השבוע על ידי ג'רום פאוול - יו"ר הפד הבהיר כי הוא שוקל את ביטול חבילות התמריצים עוד לפני סוף השנה.
יעד האינפלציה של ה-ECB הוא 2% בטווח הבינוני. תחזיות הבנק חוזות כיום עלייה באינפלציה השנה ל-1.9%, לטענת הבנק בשל גורמים זמניים - וזאת לפני שתרד ל-1.5% ו-1.4% ב-2022 ו-2023, בהתאמה.

2 צפייה בגלריה
הבנק האירופי