סגור
אלכס משינסקי מנכ"ל צלזיוס
אלכס משינסקי מנכ"ל צלזיוס (צילום: בלומברג)

בלעדי
ממשיכה בנפילה: צלזיוס מפטרת רבע מהעובדים

פלטפורמת ההלוואות בקריפטו, שהודיעה בחודש שעבר על הקפאת כל המשיכות מהחשבונות שלה בשל "תנאי השוק הקיצוניים", מפטרת 150 מעובדיה ברחבי העולם, כולל בישראל. "אנו ממוקדים ופועלים במהירות האפשרית לייצוב הנזילות והתפעול", כתבה החברה בסוף השבוע בבלוג שלה בניסיון להרגיע את משתמשיה

הידרדרותה של חברת צלזיוס נמשכת: החברה פיטרה 150 עובדים ברחבי העולם, כולל בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". על פי העמוד של החברה בלינקדאין מועסקים בה 653 עובדים, כאשר כ־120 מהם בישראל. בחודש שעבר הודיעה החברה – המשמשת כפלטפורמה שמאפשרת למשתמשים להעניק ולקחת הלוואות במטבעות קריפטו - על הקפאת כל המשיכות מהחשבונות שלה, בשל "תנאי השוק הקיצוניים". מאז שכרה החברה משרדי עורכי דין ובנקאי השקעות שיעזרו לה לדון בעתידה.
בסוף השבוע פירסמה החברה הודעה בבלוג שלה בניסיון להרגיע את משתמשיה. "אנו ממוקדים ופועלים במהירות האפשרית לייצוב הנזילות והתפעול. אנו פועלים מתוך מחשבה על כל הקהילה וכל הלקוחות בזמן שאנו עובדים בזמנים מאתגרים אלו", נכתב שם.
עוד נכתב כי "אנו ממשיכים לנקוט בצעדים חשובים כדי לשמר ולהגן על נכסים ולבחון אפשרויות העומדות לרשותנו. אפשרויות אלה כוללות ביצוע עסקאות אסטרטגיות כמו גם ארגון מחדש של ההתחייבויות שלנו, לצד דרכים אחרות. החקירות הממצות הללו מורכבות ולוקחות זמן, אבל אנחנו רוצים שהקהילה תדע שהצוותים שלנו עובדים עם מומחים מדיסציפלינות רבות ושונות. מערכת היחסים שלנו עם הקהילה ועם הלקוחות שלנו היתה מקור לגאווה עבורנו ונמשיך לחלוק מידע עם לקוחותינו".
צלזיוס, שמפעילה פלטפורמת בלוקצ'יין שמספקת גם שירותים פיננסיים כמו הלוואות, הוקמה ב־2017 על ידי דניאל לאון, אלכס משינסקי וניוק גולדשטיין. משינסקי מכהן כמנכ"ל החברה. רק באוקטובר האחרון החברה היתה בשיא האופטימיות שלה כאשר גייסה 400 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. בגיוס השתתפו גופי השקעה מובילים דוגמת CDPQ, אחד מגופי ההשקעה המוסדיים הגדולים בקנדה, וקרן ההשקעות WESTCAP. בשיאה הודיעה החברה כי היא מנהלת נכסים בשווי 28 מיליארד דולר ונותנת שירות ל־1.7 מיליון לקוחות. מצלזיוס לא התקבלה תגובה.