סגור
הנפקת סלינה ב נאסדק המייסדים רפי מוסרי ו דניאל רודסבסקי
הנפקת סלינה. המייסדים רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי (Nasdaq)

בכורה משוגעת לסלינה הישראלית בנאסד"ק: זינקה ב-314%

חברת האירוח הונפקה באמצעות מיזוג ספאק ששיקף לה שווי של 1.2 מיליארד דולר; זו החברה הישראלית השנייה שמגיעה השבוע לוול סטריט, לאחר מובילאיי שקפצה אתמול בכמעט 40% לאחר ההנפקה

מניית חברת האירוח סלינה (סימול SLNA), שהשלימה היום את ההנפקה בוול סטריט, נסקה ב-314% בבכורה בנאסד"ק (בדקות המסחר הראשונות המניה דווקא ירדה ב-14%).
אתמול הונפקה גם מובילאיי הישראלית - וזינקה בכמעט 40% ביום המסחר הראשון שלה. שתי ההנפקות בוצעו למרות בצורת ההנפקות בארה"ב.
ההנפקה של סלינה נעשתה באמצעות מיזוג עם חברת הספאק BOA בעסקה ששיקפה לה שווי של 1.2 מיליארד דולר.
במסגרת ההנפקה תקבל סלינה תקבל 54 מיליון דולר במהלך של הנפקה פרטית. מעבר לכך היא תקבל 118 מיליון דולר מתוך התחייבויות לגיוס של 147.5 מיליון דולר שקיבלה לפני כחצי שנה ואשר נעשה באג"ח להמרה שנושאות ריבית של 6% עד ל-2026 .
לפי החברה, סכומים אלה אמורים לסייע לה לממן את פעילותה ולתמוך בהשגת רווחיות בהמשך הדרך. בשלב זה לא פורסם כמה כסף נותר בספאק, אך במרבית ההנפקות הדומות שנעשו בתקופה האחרונה, כמעט כל כספי הספאק נפדו על ידי המשקיעים לאחר אישור המיזוג.
סלינה הוקמה ב-2015 על ידי דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי שימשיכו לנהל את החברה. בשבועות האחרונים לקראת האסיפה עדכנה סילנה כי רשמה זינוק של 142% בהכנסות במחצית הראשונה של 2022 לעומת המחצית המקבילה ואלה הסתכמו ב-86.5 מיליון דולר.
העלייה בהכנסות נובעת גם מהתאוששות לאחר מגפת הקורונה וגם מפתיחה של 13 אתרים חדשים בתקופת הדוח. בהשוואה על בסיס מספר סניפים זהים ההכנסות הוכפלו לאחר שהתפוסה עלתה מ-28.4% ל-45.5% במחצית הראשונה של 2022. חמישית מהכנסות סלינה מגיעות ממקסיקו ו-11% מאתריה בישראל.
חרף הצמיחה סלינה עוד רחוקה מרווחיות וגם התזרים מפעילות היה שלילי והסתכם ב-10.5 מיליון דולר, בדומה למחצית הקודמת. סלינה לא חשפה את השורה התחתונה במחצית הראשונה של השנה, אך את 2021 היא סיימה עם הפסד של 185 מיליון דולר.
ברוח התקופה, במצגת המעודכנת שפירסמה סלינה היא לא חזרה על תחזית ההכנסות של 1.2 מיליארד דולר ב-2025 אותה פירסמה במצגת המיזוג הראשונית עם הספאק. אז גם ציינה כי תגיע לרווח EBITDA מתואם במחצית הראשונה של 2023. בינתיים היא רשמה הפסד של 4.4 מיליון דולר בסעיף זה במחצית הראשונה של השנה וחלק גדול מהשקפים הפיננסיים מוקדש להתקרבותה של רשת האירוח לרווחיות.
מעבר לכספי הגיוס, שיצטרפו אל 400 מיליון דולר שסלינה גייסה במהלך חייה כחברה פרטית ממשקיעים נוצצים כגון לן בלווטניק, אדם נוימן וגיגי לוי, היא מסתמכת גם על שותפים אסטרטגיים שמקימים יחד עימה את הסניפים.
כך למשל, לפני כשנה חתמה הרשת על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם קבוצת הנדל"ן חג'ג' לפתיחת אתרים נוספים. על פי ההסכם יוקמו 30 בתי מלון של הרשת בהשקעה של חצי מיליארד שקל. חג'ג' תקבל 20% מהרווח של סלינה במלונות אלה.
הסכם זה משקף את המודל של סלינה של מיעוט השקעות תפעוליות. המודל יוצא לפועל באמצעות בעלי הנכסים שנושאים ב-90% מהעלות של התאמת הנדל"ן לפורמט של הרשת ובתמורה מקבלים אחוזים מרווחי החברה, המחזיקה גם מרכז פיתוח בישראל. לסלינה יש הסכמים עם מספר חברות ייזום נדל"ן נוספות בהן גם אראונדטאון של יקיר גבאי.
סלינה פונה בעיקר לתיירים מדור ה-Z שפונים לשירותיה לא רק למטרות תיירות, אלא גם כחלק משינוי בהרגלי העבודה. סלינה מוכרת מנוי NOMAD PASSPORT שמאפשר ללקוחותיה לשהות במלון כל זמן שהם רוצים ולעבוד משם, בדומה למודל של חללי עבודה משותפים.