סגור
ועידת כלכליסט ביוון דניאל רודסבסקי מייסד משותף סלינה
דניאל רודסבסקי, מייסד משותף בסלינה (צילום: אלכס קולומויסקי)

סלינה מנסה לתדלק את ההנפקה עם תוצאות המחצית הראשונה: ההכנסות צמחו ב-142%

רשת ההוסטלים הישראלית שחתמה על הסכם מיזוג עם ספק מכוונת לתחילת מסחר בניו יורק עד סוף החודש, ולשווי של 1.2 מיליארד דולר; סלינה מפעילה 163 אתרי אירוח ב-25 מדינות ומעניקה אופציה לאירוח ללא הגבלת זמן לצרכי עבודה; ההכנסות במחצית הראשונה של 2022 קפצו ל-86.5 מיליון דולר, השורה התחתונה עדיין הפסדית

רשת האירוח הישראלית סלינה מעלה הילוך לקראת ההנפקה בוול סטריט, על אף המצב הקשה בשווקים. החברה שחתמה בדצמבר 2021 על הסכם מיזוג עם ספאק BOA, מתכננת לקיים את אסיפת בעלי המניות האחרונה ב-21 באוקטובר, כך שמניותיה יחלו להיסחר עוד לפני סוף החודש.
היום פירסמה הרשת שמפעילה 163 הוסטלים ב-25 מדינות שונות, כולל בישראל, עדכון של תוצאותיה העסקיות לקראת ההנפקה - זו מתוכננת לצאת לפועל לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר ובשלב זה אין איתותים על הפחתת השווי.
על פי התכנון המקורי, ההנפקה הייתה אמורה להיסגר במחצית הראשונה של השנה, לאחר שהספאק גייס 230 מיליון דולר. היא כבר נדחתה פעם אחת על רקע תנאי השוק ובינתיים קיבלה הרשת התחייבות לגיוס של 147.5 מיליון דולר באג"ח להמרה, למקרה שהמשקיעים יפדו את כספי הספאק, כפי שקרה במרבית העסקאות הדומות האחרונות. סלינה, שהוקמה ב-2015 על ידי דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי, קיבלה התחייבות נוספת לגיוס של 70 מיליון דולר מבית ההשקעות מור וסר רונלד כהן.
לקראת האסיפה עדכנה סלינה כי רשמה זינוק של 142% בהכנסותיה במחצית הראשונה של 2022 לעומת המחצית המקבילה ואלה הסתכמו ב-86.5 מיליון דולר. העלייה בהכנסות נובעת גם מהתאוששות לאחר מגפת הקורונה וגם מפתיחה של 13 אתרים חדשים בתקופת הדוח.
בהשוואה על בסיס מספר סניפים זהים, ההכנסות הוכפלו לאחר שהתפוסה עלתה מ-28.4% ל-45.5% במחצית הראשונה של 2022. חמישית מהכנסות סלינה מגיעות ממקסיקו ו-11% מאתריה בישראל. חרף הצמיחה, סלינה עוד רחוקה מרווחיות וגם התזרים מפעילות היה שלילי והסתכם ב-10.5 מיליון דולר, בדומה למחצית הקודמת. סלינה לא חשפה את השורה התחתונה במחצית הראשונה של השנה, אך את 2021 היא סיימה עם הפסד של 185 מיליון דולר.
ברוח התקופה, במצגת המעודכנת שפירסמה סלינה היא לא חוזרת על תחזית ההכנסות של 1.2 מיליארד דולר ב-2025 אותה פירסמה במצגת המיזוג הראשונית עם הספאק. אז גם ציינה כי תגיע לרווח EBITDA מתואם במחצית הראשונה של 2023. בינתיים היא רשמה הפסד של 4.4 מיליון דולר בסעיף זה במחצית הראשונה של השנה וחלק גדול מהשקפים הפיננסיים מוקדש להתקרבותה של רשת האירוח לרווחיות.
מעבר לכספי הגיוס, שיצטרפו אל 400 מיליון דולר שסלינה גייסה במהלך חייה כחברה פרטית ממשקיעים נוצצים כגון לן בלווטניק, אדם נוימן וגיגי לוי, היא מסתמכת גם על שותפים אסטרטגיים שמקימים יחד עימה את הסניפים. כך למשל, לפני כשנה חתמה הרשת על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם קבוצת הנדל"ן חג'ג' לפתיחת אתרים נוספים. על פי ההסכם יוקמו 30 בתי מלון של הרשת בהשקעה של חצי מיליארד שקל וחג'ג' תקבל 20% מהרווח של סלינה במלונות אלה.
הסכם זה משקף את המודל של סלינה, של מיעוט השקעות תפעוליות. המודל מבוצע בפועל באמצעות בעלי הנכסים שנושאים ב-90% מהעלות של התאמת הנדל"ן לפורמט של הרשת ובתמורה מקבלים אחוזים מרווחי החברה, שמפעילה גם מרכז פיתוח בישראל.
לסלינה יש הסכמים עם כמה חברות ייזום נדל"ן נוספות בהן גם אראונדטאון של יקיר גבאי. סניפי הרשת פונים בעיקר לתיירים מדור ה-Z שמגיעים לסניפים שלה לא רק למטרות תיירות, אלא גם כחלק משינוי בהרגלי העבודה. סלינה מוכרת מנוי NOMAD PASSPORT שמאפשר ללקוחותיה לשהות במלון כל זמן שהם רוצים ולעבוד משם, בדומה למודל של חללי עבודה משותפים.