סגור

שוד אלים ביונט קרדיט: רעולי פנים שהתחפשו לעובדי וולט שדדו 3.5 מיליון שקל

חברת האשראי החוץ בנקאי, שבראשה עומד שר האוצר לשעבר משה כחלון, נפלה קורבן אתמול בבוקר לשוד אלים בסניף הראשי שלה באזור התעשייה בחולון. השודדים ריססו גז פלפל על עובדים, ושדדו 3.5 מיליון שקל ומט"ח בהיקף גדול. יונט פועלת לצמצם את הנזק ומנסה להפעיל את פוליסת הביטוח שלה בנושא

שוד של מיליונים בחברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט. החברה, שהיו"ר שלה הוא שר האוצר לשעבר משה כחלון, דיווחה אמש (ב') כי בוצע שוד בסניף הראשי שלה באזור התעשייה בחולון. במסגרת השוד, נשדדו מזומנים בהיקף גדול - 3.5 מיליון שקל ומטבע זר.
השוד בוצע על ידי שני רעולי פנים שהיו מחופשים לעובדי וולט. השודדים התנפלו באופן אלים על העובדים בחברה אתמול בשעות הבוקר, תוך שהם משתמשים בגז פלפל. ביממה האחרונה פועלת החברה עם המשטרה וחברת האבטחה בבניין לנסות ולזהות את השודדים ואת דרך פעולתם.
יונט פועלת לצמצם את הנזק בגין האירוע ופנתה לחברת הביטוח כדי להפעיל את הפוליסה שברשותה. בנוסף, מאחר שהשוד נעשה תוך העברת הכספים על ידי חברת בלדרות, בוחנת החברה את האפשרות לקזז את הסכום מהגורם האחראי לתפעול העברת הכספים. החברה מוסרת בעקבות כך כי הפגיעה הכספית עשויה להיות "נמוכה אם בכלל".
1 צפייה בגלריה
משה כחלון זירת הנדלן
משה כחלון זירת הנדלן
יו"ר יונט קרדיט ושר האוצר לשעבר משה כחלון
(צילום: אוראל כהן)
יונט מסרה בהודעתה כי, נכון לעכשיו, אינה מזהה, נזקים עקיפים לפעילות החברה, כמו חשיפה משפטית משמעותית או השפעה לרעה על הפרופיל העסקי והפיננסי שלה. אולם, בכיר בחברה הלין בפני כלכליסט: "עד שעלינו על דרך המלך – חטפנו מכה". זאת מאחר שפיתוח תחום המרת המט"ח, הוא תחום בצמיחה בחברה ועלול להיפגע כתוצאה מהשוד.
פעילות המט"ח שאליה נכנסה החברה בחודשים האחרונים תומכת בתוצאותיה, לאחר שבשנה שעברה הציגה יונט בעיקר הפסדים. ב-2021 ההכנסות מפעילות זו הסתכמו ב-4.5 מיליון שקל, 13% מהכנסות המימון השנתיות של החברה.