סגור
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק (צילום: אוראל כהן)

עסקת הראל-ישראכרט מתרחקת: רשות התחרות טוענת לחשש משמעותי לפגיעה בתחרות

ברשות זימנו את חברת כרטיסי האשראי לשימוע לפני קבלת ההחלטה, וכתבו שהעסקה מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוח הבריאות בשל השילוב בין המידע הקיים ברשות שתי החברות

רשות התחרות מערימה קשיים פורמליים על עסקת הרכישה של ישרכארט בידי הראל. חברת כרטיסי האשראי ישראכרט דיווחה הבוקר (ג') שקיבלה אתמול מהרשות מכתב שבו זומנה לשימוע של טענותיה לפני קבלת החלטה ברשות לגבי אישור המיזוג.
לטענת הרשות, המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוח הבריאות עקב שילוב אפשרי של המידע המצוי בידי ישראכרט והראל, שהיא החברה הגדולה בתחום ביטוח הבריאות בארץ.
ישרכארט ציינה שבכוונתה להביא את טענותיה בפני הרשות וכי "לעמדת החברה אין מקום לחשש זה". עם זאת, המכתב מטיל צל כבד על אישור העסקה. ישרכארט חתמה על רכישתה בידי הראל תמורת כ-3.5 מיליארד שקל ונסחרת בשווי שוק של 3 מיליארד שקל. הראל הודיעה בתחילת החודש בתגובה לשמועות כי היא מעוניינת להשלים את העסקה.
תגובת רשות התחרות: "הרשות פירטה בפני הצדדים את החשש התחרותי שעומד בפניה בעת הנוכחית, על מנת שהצדדים יוכלו להשמיע את טענותיהם טרם קבלת החלטה סופית. חשוב להדגיש כי על מ"מ הממונה על התחרות לבחון את השפעתה התחרותית של העסקה פרטנית, על נסיבותיה, גם אם אין איסור מוחלט על זיקה בין מוסדיים לבין חברות כרטיסי אשראי, בכדי להבטיח שהציבור לא יפגע ממנה".