סגור
יאיר המבורגר על רקע מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
בעל השליטה בהראל יאיר המבורגר - ברקע מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק (צילום: גבע טלמור, אוראל כהן)

בנק ישראל אישר, והראל מתקרבת לשליטה בישראכרט

כעת נדרשת הראל לקבל שני אישורים נוספים כדי להשלים את העסקה, מרשות שוק ההון ומרשות התחרות. חברת הביטוח האריכה לפני כחודש את המועד האחרון להשלמת העסקה עד לסוף השנה

הראל צולחת משוכה נוספת בדרך להשתלטות על ישראכרט: החברה דיווחה היום (א') לבורסה כי קיבלה היתר שליטה בחברת כרטיסי האשראי מנגיד בנק ישראל אמיר ירון. כעת נדרשת הראל לשני אישורים נוספים: אישור המפקח על שוק ההון ואישור רשות התחרות.
הראל דיווחה לפני כחודש על הארכת המועד האחרון להשלמת העסקה עד לסוף דצמבר 2023. זאת לאחר שבשוק ההון כבר היו הערכות לפיהן המועד לא יוארך והעסקה לא תושלם, בשל הנפילות בשווקים ובשווי של ישראכרט.
לחברה אף תהיה הזכות להאריך את ההסכם בחודש נוסף עד סוף ינואר 2023. לפי ההסכמות היא אף תוכל לקבל הארכה של שנה נוספת על מנת לנהל הליכים משפטיים מול רשות התחרות, אם זו תחליט לפסול את העסקה.
ישראכרט פרסמה לאחרונה דוחות כספיים בצל המלחמה בדרום. בדוח בלט זינוק של יותר מפי שלושה בהפרשות להפסדי אשראי לסכום של 105 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה החדה נבעה בעיקר מהגידול החד בפעילות ההלוואות ומהשלכות המלחמה. זאת מול הפרשות של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל.
על אף העלייה החדה בהפרשות, החברה בניהולו של רן עוז הצליחה להציג להרוויח 80 מיליון שקל ברבעון השלישי, צמיחה של 33% לעומת הרבעון המקביל. הרווח שיקף תשואה על ההון של 10.9% לעומת 8.7% ברבעון המקביל. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 201 מיליון שקל, זינוק של 42% לעומת התקופה המקבילה.