סגור
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה על רקע מטוס אל על
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה על רקע מטוס אל על (צילום: יוסי גמזו לטובה, שאול גולן)

אל על סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה בהכנסות וברווח התפעולי

הפסקת הטיסות של חברות זרות לישראל מאז המלחמה דוחפת את הביקושים של ישראלים - אך ביטולים והקפאות כרטיסים מצד לקוחות אחרים צפויים לפגוע בהכנסות

אל על מדווחת היום על עלייה בביקושים לטיסות מאז תחילת המלחמה - בעיקר בשל הפסקת טיסות של חברות זרות רבות. בה בעת, החברה נפגעת מהמדיניות מאפשרת בימים לישראלים להמיר כרטיסי טיסות לשוברים או להקפיא את הזמנתם (הצעה בתוקף לטיסות שתוכננו עד לסוף ינואר 2023).
אל על מציינת בדוחות הכספיים שפרסמה היום כי מדיניות זו צפויה לפגוע בהכנסות העתידיות - החברה מדגישה כי תעמוד בכל התחייבויותיה הכספיות על אף המלחמה. מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר הטיסה החברה 615 אלף נוסעים בכ-3,600 טיסות, ושינתה חלק מיעדי הטיסה שלה.
בסיכום הרבעון השלישי צמחו הכנסות אל על ב-11% (ביחס לרבעון המקביל ב-2022) ועמדו על 696 מיליון דולר. הסכום משקף גם עלייה של 7% ביחס לרבעון השלישי של שנת 2019 – טרם מגפת הקורונה.
הרווח התפעולי תזרימי של החברה (EBITDAR) ברבעון השלישי של השנה עמד על 172 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ו-27% יותר מהרבעון השלישי של 2019 - שקדם למגיפה.
אחת הסיבות לשיפור ברווח התפעולי-תזרימי היא ירידה של 11% או של 20 מיליון דולר בעלויות הדלקים, שהסתכמו ברבעון השלישי ב-155 מיליון דולר. וזאת על אף עלייה של 23% בכמות הנוסעים 23%. מעבר לירידה במחירי הדלקים בעולם, לירידה בהוצאה בשורת הדלקים תרמם גם קיצור מסלולי הטיסה.
מענקים חד פעמיים בגובה 38 מיליון דולר בקיץ פגעו בשורה התחתונה: הרווח הנקי של אל על עמד ברבעון של 52 מיליון דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל ב-2022.
החברה חתמה אתמול על הסכם שיתוף פעולה עם איסתא להקמת חברה משותפת בתחום התיירות - אל על תחזיק ב-60% ממניות החברה הבת ואיסתא ב-40% איסתא. החברה היועדת תתמקד במכירת חבילות נסיעה שלמות הכוללת טיסות, מלון, ושירותי נסיעה.
החברות יזרימו את ההון להקמת החברה המשותפת בהתאם לאחזקותיהןץ אל על ציינה כי הסכום אינו מהותי לפעילותה. המהלך משקף אסטרטגיה דומה לזו שמקדמת ישראייר (שהעמידה מחיר יעד של כ-500 דולר לחופשה של 4-3 באירופה).