סגור

בעקבות העסקה עם טוויטר: מאסק מכר מניות טסלה בשווי של יותר מ-8 מיליארד דולר

תחילה דווח כי מאסק ביצע מכירה של 4.4 מיליון מניות של יצרנית המכוניות החשמליות בימים שלישי-רביעי השבוע, אך כעת עולה ממסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית כי ביום חמישי הוא ביצע מכירה של 5.2 מיליון מניות נוספות; מאסק כתב בטוויטר כי "לא מתוכננת מכירה נוספת של מניות טסלה"

אלון מאסק מכר מניות טסלה בשווי 8.4 מיליארד דולר בימים שלישי, רביעי וחמישי השבוע, בעקבות החלטתו לרכוש את טוויטר- כך לפי מסמכים שהגיש לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).
תחילה דיווחה CNBC כי מנכ"ל טסלה מכר 4.4 מיליון מניות של יצרנית המכוניות החשמליות; רוב המניות נמכרו ביום שלישי - אז נפלה טסלה ב-12%; ביום רביעי סיימה המניה בעלייה של כמעט 1%. ואולם, כעת נוסף עדכון ולפיו מאסק מכר קבוצה נוספת של 5.2 מיליון מניות ביום חמישי - מה שמעלה את סך כל המניות שנמכרו ל-9.6 מיליון.

לאחר פרסום המסמכים, מאסק כתב בטוויטר כי "לא מתוכננת מכירה נוספת של מניות טסלה". אתמול ירדה מניית החברה ב-0.4%, ושוויה בנעילה עמד על 906.9 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק
אלון מאסק
אלון מאסק
(צילום: AP)
המשקיע המיליארדר הודיע השבוע כי הגיע להסכם לרכישת טוויטר תמורת 54.2 דולר למניה - ובסך הכל 44 מיליארד דולר. המימון שהשיג לעסקה כולל חוב של 25 מיליארד דולר שיעמידו לו קבוצת בנקים, בהם מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה וברקליס (מתוכו, כ־12.5 מיליארד דולר כנגד מניותיו בטסלה, סכום השווה כ־1.5% מהחברה), והתחייבות מבוססת על ההון האישי שלו בגובה 21 מיליארד דולר נוספים.
העסקה עם טוויטר עדיין דורשת את אישור בעלי המניות והרגולטורים. במידה שמאסק לא יצליח להשיג מימון לעסקה - הוא יידרש לשלם לרשת החברתית מיליארד דולר. מצד שני - החברה תשלם למיליארדר סכום דומה, במידה שתקבל הצעת רכישה אחרת.