סגור

העליון דחה את ערעור בנק ירושלים: מיזוג דקסיה ודיסקונט לא יבוטל

בית המשפט קבע כי בנק ירושלים השתהה, המיזוג הוא "מעשה עשוי" וביטולו אינו אפשרי עוד. מניות בנק דקסיה מוזגו בסוף 2019 לתוך בנק מרכנתיל, ששייך לדיסקונט

ההתנגדות של בנק ירושלים לא עזרה. בית המשפט העליון דחה היום (א') את הערעור שהגיש הבנק נגד האיחוד של בנק דיסקונט למוניציפל בנק, לשעבר בנק דקסיה לישראל.

בנק ירושלים הגיש ערעור לאחר שהממונה על התחרות אישר את המיזוג בין שני הבנקים בכפוף לתנאים שחייבו מכירת חלק מתיק האשראי לרשויות מקומיות לצד שלישי. עוד טרם הפניה לעליון, נדחתה התביעה של ירושלים בבית הדין לתחרות בשל היעדר פגיעת הגבל עסקי של בנק ירושלים.
בית המשפט העליון קבע כי בשל העובדה שהמיזוג בין דקסיה ודיסקונט הוא "מעשה עשוי", ביטולו יביא יותר נזק מאשר תועלת. כמו כן קבע בית המשפט כי בנק ירושלים השתהה בנקיטת הליכים משפטיים בתביעה, וביטול עסקת המיזוג אינו אפשרי עוד, בהתחשב בפגיעה בצדדים ובצדדים שלישיים. בנוסף הכיר העליון בכך שבנק ירושלים עשוי לנצל לרעה הליכים, בניגוד לאינטרס הציבורי, באמצעות הגשת עררי סרק.
1 צפייה בגלריה
בנק ירושלים כספומט
בנק ירושלים כספומט
בנק ירושלים


מניות בנק דקסיה מוזגו בסוף 2019 לתוך בנק מרכנתיל, ששייך לבנק דיסקונט. דיסקונט שילם עבור 100% ממניות הבנק תמורה כוללת של 692 מיליון שקל. פעילות דקסיה נעשית בתחום האשראי לרשויות המקומיות, והוא מחזיק בסניף אחד בלבד.
בנק ירושלים התנגד לעסקה מאחר שרצה בעצמו להשתלט על בנק דקסיה. הנהלת דקסיה העדיפה את הצעת דיסקונט תוך גיבוי של בעלי המניות (הבנק פועל ללא גרעין שליטה החל מ-2018).
מבנק ירושלים לא נמסרה תגובה.