סגור
יצחק תשובה בעל השליטה ב דלק 17.5.20
יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק (צילום: אייל טואג)

עסקת הפניקס תזרים לקופת דלק כ-400 מיליון שקל

עיקר הסכום הוא החזר של הלוואת מוכר בהיקף של 235 מיליון שקל שהעניקה דלק לקרנות סנטרברידג' וגלטין במהלך עסקת מכירת השליטה בהפניקס ב-2019. דלק צפויה לקבל כ-150 מיליון שקל נוספים עבור מנגנונים בעיסקה המקורית שיקנו לה חלק מהרווח

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה צפויה לקבל סכום של יותר מ-400 מיליון שקל, בעקבות עסקת המכירה של הפניקס לאבו דאבי, אם וכאשר המכירה תושלם. דבר העסקה נחשף היום (ב') בכלכליסט.
מתוך הסכום האמור, 235 מיליון שקל יתקבלו מהלוואת מוכר שהעניקה דלק במסגרת העסקה שבה מכרה דלק את השליטה בפניקס לקרנוטת סנטרברידג' וגלאטין. ההלוואה אמורה להיפרע עם מכירת עיקר האחזקה של הקרנות בפניקס.
בנוסף אמורה דלק לקבל, כחלק מהרווח של שתי הקרנות מהמכירה, ולאור מנגנונים שונים בעסקה המקורית, סכום נוסף של בין 100 ל-150 מיליון שקל.
דלק גם הפקידה פיקדון של 60 מיליון שקל כפקדון בנקאי כדי להגן על הקרנות במקרה של נסיגה בתוצאות הפניקס, מה שלא קרה. בהתאם, היא תקבל חזרה גם את סכום הפיקדון.
כאמור, חברת האחזקות ADQ שבבעלות ממשלת אבו דאבי רוכשת את השליטה (25%) בחברת הביטוח הפניקס מידי קרנות ההשקעה האמריקאית סנטרברידג' וגלאטין פוינט תמורת 2.3 מיליארד שקל. במסגרת העסקה רוכשים גם חברי הנהלת הפניקס, בראשות המנכ"ל אייל בן-סימון והיו"ר בני גבאי, נתח של 2% מהחברה, תוך שהם מתחייבים להישאר בתפקידיהם למשך כחמש שנים. שתי הקרנות האמריקאיות יישארו עם אחזקה של 6% בהפניקס וימשיכו להיות שותפות לגרעין השליטה.