סגור
פרטנר
פרטנר (יאיר שגיא)

פרטנר מגדילה הכנסות, אבל צריכה לדאוג מהקיפאון בהכנסות המגזר הקווי

החברה חתמה את הרבעון השני עם גידול בהכנסות של 2% ל-859 מיליון שקל, אך צריכה להיות מודאגת מהקיפאון בהכנסות המגזר הקווי שעלו ב-0.3% בלבד. שירות הטלוויזיה נפגע מהתחרות הקשה בשוק ואיבד אלף מנויים ברבעון

פרטנר חתמה את הרבעון השני של השנה עם גידול בהכנסות של 2% ל-859 מיליון שקל, אך צריכה להיות מודאגת מהקיפאון בהכנסות המגזר הקווי – פעילות הסיבים האופטיים ושירות הטלוויזיה – שעלו ב-0.3% בלבד. שירות הטלוויזיה של פרטנר נפגע מהתחרות הקשה בשוק ואיבד אלף מנויים ברבעון, בעוד שהמתחרה סלקום צירפה לשורותיה אלף מנויים באותה תקופה.
העלייה בהכנסות פרטנר נובעת מהגידול בהכנסות משירותי נדידה, עלייה במספר מנויי הסלולר וצמיחת פרויקט הסיבים. את העלייה שחקה הירידה החדה בהכנסות מציוד בשל החלטת המנכ"ל הקודם אבי צבי, לעבור למודל של השכרת נתב מבלי אפשרות לקנייה. מטרת ההחלטה הייתה למנוע את המצב בו לקוח מתנתק אבל עדיין צריך להמשיך לשלם על הנתב שרכש, והיא הובילה לירידה דרמטית של 47% מהכנסות החברה מציוד במגזר הקווי. ה-Adjusted EBITDA של החברה עלה ב-30% מהרבעון המקביל והסתכם ב-276 מיליון שקל. הרווח לרבעון עמד על 47 מיליון שקל, עלייה של 38 מיליון שקל מהרבעון המקביל אשתקד.
בדומה למתחרותיה, גם פרטנר משקפת ברבעון השני צמיחה במגזר הסלולר. לחברה נוספו עוד 32 אלף מנויי סלולר ברבעון, מה שהגדיל את מצבת מנויי הסלולר שלה לכ-3.1 מיליון איש. ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר של פרטנר עלתה בשקל לראשונה מזה חמישה רבעונים וכעת עומדת על 49 שקל. גם אצל המתחרה סלקום ההכנסה בסלולר עלתה באופן דומה, בשל שיווק חבילות דור 5 היקרות יותר ורכישות חבילות לחו"ל.
שינויים אלו הובילו לעלייה של 9% בהכנסות פרטנר משירותי סלולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, נרשמה ירידה של 14% בהכנסות מציוד סלולרי ולכן חלק מעליית ההכנסות במגזר קוזזה. "פרטנר ממשיכה בפרישה המואצת של תשתיות הדור ה-5 וצופה כי תגיע למעל 40% מהאוכלוסייה עד לסוף השנה". מסביר תמיר אמר, המשנה למנכ"ל פרטנר ומנהל הכספים הראשי, שפרש לאחרונה מתפקידו לאחר 5 שנים בחברה. פרטנר פורסת סלולר באמצעות חברת PHI יחד עם הוט, והיא החברה עם מספר האנטנות דור 5 הגדול ביותר מבין החברות. עם זאת, חשוב לציין שאצל כל החברות פריסת הדור החמישי כרגע פריסתה הארצית חלקית מאוד ולא מספקת ביצועים קרובים לאלה שרשת הדור החמישי תספק כשתפרש כנדרש.
פרטנר גייסה ברבעון עוד 17 אלף מנויים לשירות הסיבים שלה וכעת היא מספקת שירות ל-250 אלף מנויים. מספר המנויים שנוסף לחברה מרשים, אך הוא קטן במעט מה-21 אלף מנויים שהיא גייסה ברבעון הראשון לשנת 2022. פרטנר ממשיכה לפרוס סיבים בקצב מהיר וקבוע, וברבעון זה פרסה את רשת הסיבים שלה לעוד 67 אלף משקי בית, ובסוף הרבעון השני היא הגיעה ל-837 אלף משקים.
במגזר הטלוויזיה, פרטנר איבדה כאמור אלף מנויים מהרבעון שעבר. לאחרונה פרטנר החליטה להעלות את מחיר חבילת האינטרנט שלה שכולל רק גישה לאפליקציה (ללא ציוד) ל-69 שקל במקום המחיר הקודם של 49 שקל. התחרות בשוק רק צפויה להתגבר עם התחזקותה של דיסני+ בארץ, אך רק ברבעון הבא נדע אם ירידת המנויים של פרטנר היא אירוע נקודתי או תחילתה של מגמה.