סגור
דניאל ספיר על רקע מטה סלקום
דניאל ספיר מנכ"ל סלקום (עמרי מירון אוראל כהן)

בלעדי
דסק"ש מכרה 10% ממניות סלקום לכלל, הראל ומנורה

בעלת השליטה בסלקום החזיקה ב-45% ממניות החברה לפני המכירה הבוקר לגופים המוסדיים; המהלך בוצע במקביל למגעים שמנהלת דסק"ש למכירת השליטה בסלקום ונועד להוריד את המינוף של החברה ולייצר תזרים חיובי; אתמול הציגה סלקום רווח של 39 מיליון שקל לרבעון השני

גופים מוסדיים בראשות כלל, הראל ומנורה הם הרוכשים המרכזיים של מניות סלקום שהופצו הבוקר לשוק, כך נודע לכלכליסט. דסק"ש, בעלת השליטה בסלקום, מכרה הבוקר כמעט 10% ממניות סלקום, במקביל למהלכים שמבוצעים כדי למכור את השליטה בחברה.
בדסק"ש החליטו למכור מניות על מנת להוריד את המינוף של החברה ולייצר תזרים חיובי. דסק"ש החזיקה לפני המכירה בכ-45% ממניות סלקום וכעת היא מחזיקה ב-35%.
ניתן להעריך שההחלטה למכור את המניות ולהמשיך במגעים למכירת השליטה בנפרד, נועדה להוריד מעצמה את הלחץ ממכירת השליטה ולאפשר לה למצות את המגעים עם פחות לחץ פיננסי.
המכירה בוצעה לפי מחיר של 19.25 שקלים למניה באמצעות אפסילון חיתום. אתמול פרסמה סלקום דוחות טובים לרבעון השני של השנה. סלקום סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 1.069 מילארד שקל, שידרוג של 6.6% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-188% ל-95 מיליון שקל - ה-EBITDA המתואם גדל ב-2% ל-303 מיליון שקל.
השיפור התגלגל לשורה התחתונה כך שסלקום עברה לרווח נקי של 39 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14 ברבעון המקביל. הרווח הרבעוני והחציוני שהציגה ספקית שירותי התקשורת הוא הגבוה ביותר ב-5 השנים האחרונות. תזרים המזומנים של החברה גדל ב-3.2% והוא עומד כעת על 64 מיליון שקל.