סגור

שופרסל: המוסדיים מתלבטים לגבי מינוי אברכהן לדירקטור

הגופים המוסדיים שעד כה צידדו בהכנסת מנכ"ל שופרסל לשעבר לדירקטוריון - בוחנים שוב את עמדתם

מעל כל האירועים האחרונים שמתחוללים בשופרסל מרחף צילו הכבד של איציק אברכהן, המנכ"ל היוצא שניהל את הרשת ביד רמה במשך כעשור. אברכהן, שהודיע על התפטרות בינואר האחרון וסיים את התפקיד בסוף מרץ, מעוניין לחזור לשופרסל כדירקטור וכיו"ר, והוא אף מקיים שיחות עם חלק ממשקיעי החברה נושא.

ספק אם האחים ויליגר, שמתקרבים לנתח של 5% בשופרסל, יציעו את אברכהן כדירקטור מטעמם לחברה. משפחת קרסו, שבוחנת השקעה בחברה באמצעות קרסו מוטורוס, מעוניינת למנות את אברכהן כדירקטור, אך היא טרם רכשה מניות של שופרסל בשיעור שיאפשר לה להציע דירקטור מטעמה.

1 צפייה בגלריה
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל
איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל
איציק אברכהן
(צילום: אלעד גרשגורן)
לכן כרגע המסלול של אברכהן לדירקטוריון שופרסל עובר דרך הגופים המוסדיים השונים שמחזיקים בכ־60% ממניות הרשת. לפי החוק, כל גוף שמחזיק ב־5% ומעלה רשאי להציע דירקטור מטעמו. כיום ישנם שלל גופים כאלו – הפניקס, אלטשולר שחם, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, הראל ביטוח ומגדל ביטוח.
אם עד לא מזמן נראה היה שאחד מהם יציע את אברכהן כדירקטור במידה גבוהה של ודאות, אז בימים האחרונים הגופים המוסדיים החלו להתלבט בנושא, שכעת נראה להם מורכב יותר. למעשה, הגופים המוסדיים שעד כה צידדו בהכנסת אברכהן לדירקטוריון שופרסל בוחנים שוב את עמדתם. החשש של המוסדיים הוא שכיו"ר, אברכהן יהפוך למנכ"ל־על בפועל, מה שימנע מההנהלה של שופרסל, שסבלה מגל עזיבות משמעותי לאחר לכתו של אברכהן, לתפקד בצורה עצמאית ונפרדת מהדירקטוריון, כנדרש במסגרת ממשל תאגידי תקני.