סגור

בלעדי
המועמד החדש של אברכהן למנכ"ל שופרסל: מנכ"ל BE אורי וטרמן

לאחר שהמועמד המוביל אורי קילשטיין נבחר לתפקיד מנכ"ל יינות ביתן, וטרמן הוא המועמד החביב על אברכהן - שעשוי להיבחר לדירקטוריון שופרסל ולהוביל אותו, חודשים ספורים לאחר שעזב את תפקיד מנכ"ל שופרסל

אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם BE שבשליטת שופרסל, הוא המועמד המוביל של איציק אברכהן לתפקיד מנכ"ל שופרסל.
אברכהן החל לשוחח עם גופים מוסדיים במהלך הימים האחרונים, מאז נחשף ב"כלכליסט" כי אורי קילשטיין עובר לנהל את יינות ביתן. קילשטיין נחשב למועמד לתפקיד המנכ"ל תחת הדירקטוריון החדש שמסתמן בחברה, שאותו צפוי להוביל מנכ"ל שופרסל לשעבר איציק אברכהן.
אברכהן הציג בפני המוסדיים שמות של שלושה מועמדים נוספים: עמית זאב, שעזב בסוף השבוע במפתיע את תפקיד מנכ"ל יינות ביתן; רועי פרייבך, מנכ"ל שופרסל עסקים (אמיגה לשעבר); ועדי כהן, לשעבר מנכ"ל טיב טעם.
הדירקטוריון החדש של שופרסל, שיורכב מארבעה דירקטורים חיצוניים (דח"צים) וחמישה דירקטורים רגילים שייבחרו מתוך שבעה מועמדים, צפוי לבחור במנכ"ל חדש שיוביל את החברה.
אברכהן לא נבחר עדיין כדירקטור, אולם סיכוייו גבוהים לאור תמיכה רחבה שהוא מקבל מרוב הגופים המוסדיים, שמחזיקים ביותר מ-60% ממניות שופרסל. אלה הביאו להדחתו של יקי ודמני מתפקיד היו"ר ומדירקטוריון החברה, לאחר שהדיח את אברכהן מתפקיד המנכ"ל.
1 צפייה בגלריה
אורי וטרמן מנכל רשת BE
אורי וטרמן מנכל רשת BE
אורי וטרמן, מנכ"ל רשת BE
(צילום: אוראל כהן)
המוסדיים לא אהבו את מינויו של עופר בלוך, לשעבר מנכ"ל חברת החשמל, לתפקיד המנכ"ל, מהלך אותו הוביל ודמני עם תמיכה גורפת של דירקטוריון החברה, שבעיני המוסדיים מסתמן כמי ששימש (כולל הדח"צים) כחותמת גומי לוודמני.
אחת הסיבות לתמיכה באברכהן היא ההבנה שהוא לא יאפשר את המשך כהונתו של בלוך. בעלי המניות סבורים שבלוך אינו המנכ"ל המתאים לחברה בעת הזו של התחרות העזה שמסתמנת מול יינות ביתן ורשת קרפור האירופית שמגיעה לארץ.
וטרמן שימש בארבע שנים וחצי האחרונות כמנכ"ל BE וקודם לכן שימש מנכ"ל 012, מנכ"ל סקייוויז'ן, הפועלת בתחום הלוויינים בחו"ל, וסמנכ"ל בפרטנר. אברכהן גייס אותו לשופרסל עם רכישת ניו פארם, ואילו וטרמן הוביל את המיתוג של BE, הבראת החברה והעברתה לרווח.
אברכהן, שווטרמן נחשב ליד ימינו בחברה, סבור כי מדובר במינוי טוב של מנכ"ל צעיר ובעל מוטיבציה ולצד זאת בעל ניסיון קמעונאי וטכנולוגי, שמתאים לחברה ומשלים את הידע של אברכהן בתחום המזון.