סגור
מרק בניוף Marc Benioff מייסד ומנכ"ל סיילספורס
מרק בניוף Marc Benioff מייסד ומנכ"ל סיילספורס (צילום: AP)

מנכ"ל סיילספורס: "30%-50% מהעבודה בחברה מטופלת ע"י AI"

בראיון שפורסם בבלומברג אמר מארק בניוף כי "השימוש בבינה מלאכותית מפנה לנו את הזמן לעסוק בדברים בעלי ערך גבוה יותר בעבודה"; ה-AI מבצעת אוטומטית חלק גדול מהמשימות בחברה (כמו קוד תוכנה), מה שמאפשר לעובדים להתמקד בעבודה יותר אסטרטגית ויצירתית (מחקר), ומפחית גיוס של עובדים

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס Salesforce, אומר ש-30%-50% מהעבודה בחברה מטופלת על ידי בינה מלאכותית. הוא מתייחס גם לעבודה פנימית וגם לחיצונית.
עבודה פנימית (Internal Work) מתייחסת לכל המשימות והתהליכים שמתבצעים בתוך החברה עצמה, בניגוד לעבודה שמכוונת ללקוחות חיצוניים. לדוגמה, פיתוח תוכנה והנדסת מערכות פנימיות, תמיכה לעובדים, ניהול משאבי אנוש, תהליכי אדמיניסטרציה ופיננסים, ניתוח נתונים פנימי, תיעוד ודיווחים פנימיים, תהליכי איכות ובדיקות.
בניוף אמר שהחברה שלו התאימה חלק משמעותי מהעבודה באמצעות בינה מלאכותית - דוגמה נוספת לחברה שמציגה את הפוטנציאל של הטכנולוגיה המתפתחת להחליף כוח אדם.
"בינה מלאכותית עושה 30% עד 50% מהעבודה בסיילספורס כיום", אמר בניוף בראיון ב-The Circuit עם אמילי צ'אנג, תוך שהוא מצביע בין היתר על הנדסת תוכנה, ושירות לקוחות.
כשבניוף אומר ש-30%-50% מהעבודה מטופלת על ידי AI, הוא מתכוון שהבינה המלאכותית מבצעת חלק גדול מהמשימות האלה אוטומטית - מה שמאפשר לעובדים להתמקד בעבודה יותר אסטרטגית ויצירתית, ובמקביל מפחית את הצורך בגיוס עובדים נוספים. זה שונה מהמוצרים שהחברה מוכרת ללקוחות שלה, שהם כלים חיצוניים לניהול קשרי לקוחות.
בכירים בעולם הטק הפכו יותר ויותר קולניים לגבי הפוטנציאל של בינה מלאכותית להחליף עובדים אנושיים. מנהלים במיקרוסופט וגוגל אמרו שבינה מלאכותית מייצרת כ-30% מקוד התוכנה החדש בפרויקטים מסוימים. סיילספורס אמרה שהשימוש בבינה מלאכותית אפשר לה לגייס פחות אנשים.
חברת התוכנה הממוקמת בסן פרנסיסקו מתמקדת במכירת מוצר בינה מלאכותית שמבטיח לטפל במשימות כמו שירות לקוחות ללא פיקוח אנושי. בניוף אמר שהכלי הגיע לדיוק של כ-93%, כולל עבור לקוחות גדולים כמו דיסני.
"כולנו צריכים להבין את הרעיון הזה שבינה מלאכותית יכולה לעשות דברים שלפני כן אנחנו עשינו", אמר בניוף. וזה מפנה לנו את הזמן כי "אנחנו יכולים עכשיו לעבור לעשות עבודה בעלת ערך גבוה יותר".
בשנות ה-2000, סיילספורס חוללה מהפכה בדרך שבה תוכנה נמכרת, על ידי הצעת כלי ניהול הלקוחות שלה דרך האינטרנט. כעת, כשהתעשייה פונה לבינה מלאכותית, בניוף נלחם לשמור על מקומה של סיילספורס כפלטפורמה מובילה על ידי שילוב הטכנולוגיה החדשה בה.