סגור
יוניטי סופטוור איירון סורס
מטות יוניטי ואיירון סורס (צילום: venturebeat)

איירון סורס: "העסקה שלנו עם יוניטי טובה ממה שמציעה לה אפלאבין"

חברת הגיימינג הישראלית פרסמה היום דו"חות טובים לרבעון השני של 2022, עם צמיחה של 35% בהכנסות ועלייה של 27% ברווח הנקי; איירון סורס התייחסה למהלומה שנפלה עליה אתמול כשגילתה שאפלאבין הגישה הצעה מתחרה ליוניטי, איתה אמורה איירון סורס להתמזג

"אנחנו מאמינים שהעסקה שלנו עם יוניטי טובה יותר מזו שמציעה לה אפלאבין ותייצר יותר ערך לבעלי המניות של יוניטי ושל איירון סורס", כך הגיבה היום (ד') הנהלת איירון סורס הישראלית לאירועי אתמול אשר הפילו את מנייתה ב-11%.
איירון סורס, אשר הכריזה לפני חודש על מיזוג לתוך חברת הגיימינג האמריקאית יוניטי, הופתעה לגלות אתמול הצעת רכישה שהגישה מתחרתה האמריקאית אפלאבין, ובה היא מציעה מיזוג משלה עם יוניטי. התנאי - ביטול העסקה עם משווקת ומפיצת המשחקים איירון סורס.
כעת מפרסמת איירון סורס דו"חות כספיים טובים, שיש ביכולתם לאותת ליוניטי שהיא ה"שידוך" הטוב יותר מול אפלאבין, שאמנם גדולה יותר במונחי הכנסות ושווי שוק, אך לא צומחת.
החברה סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 183 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות, המשקפות צמיחה של 35% בהשוואה לתקופה המקבילה. מספר הלקוחות שמייצרים הכנסות של 100 אלף דולר בשנה ויותר זינק מ-309 ל-446 בתום הרבעון השני. לצד העלייה בהכנסות, איירון סורס הגדילה את ההשקעה שלה בשיווק ומכירות ובפיתוח, כך שהרווח התפעולי ירד מ-16.2 מיליון דולר לפני שנה ל-7.6 מיליון דולר כעת. אך החברה עדיין רווחית מאוד, עם שורה תחתונה של 12.6 מיליון דולר, עלייה של 27% מול התקופה המקבילה. בקופת המזומנים של איירון סורס נותרו עוד 650 מיליון דולר, בניגוד לאפלאבין שיש לה חוב משמעותי, כך שגם זה מהווה יתרון.
בינתיים מהתנהגות שלוש המניות נראה כי המשקיעים ניתחו את ההצעה של אפלאבין ונותרו סקפטיים. מניית אפלאבין נפלה אתמול ב-10%, יוניטי נותרה ללא שינוי ועוצמת הירידה באיירון סורס נבלמה מ-20% בפתיחת המסחר ל-11% בסיומו. בשוק הגיימינג אומרים כי העובדה שאפלאבין מרגישה שהמיזוג של יוניטי עם איירון סורס מאיים עליה מספיק כדי להגיש הצעה נגדית מחמיאה לחברה הישראלית.
כעת, לאחר פרסום התוצאות שיש ביכולתן להשפיע לטובה על בעלי המניות ביוניטי, מניית איירון סורס רושמת עלייה של כמעט 3% בטרום המסחר.