בלעדי
אחרי שלוש שנים וחצי כמנכ"לית: דינה בן טל-גננסיה צפויה לעזוב את אל על
לכלכליסט נודע כי בן טל-גננסיה שיתפה גורמים בחברה בתוכניות הפרישה שלה. הקדנציה שלה תיזכר כעמוסה ומוצלחת מבחינת התוצאות הכספיות של החברה עם רווחי שיא לצד ביקורת ציבורית על מחירי הטיסות הגבוהים בזמן שחברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, צפויה לסיים את תפקידה בתום שלוש וחצי שנים עמוסות במיוחד בחברה. לכלכליסט נודע כי בן טל-גננסיה שיתפה בכוונותיה מספר מקורבים בחברה.
בן-טל גננסיה מונתה לתפקיד באפריל 2022. לפני כן שימשה כסמנכ"לית מסחר וקשרים תעופתיים בחברה ולפני כן כראש אגף ניהול הכנסה בחטיבת המסחר וקשרים תעופתיים.
בן טל-גננסיה נמצאת כבר 18 שנה בתפקידים שונים באל על ולפני כן ייעצה לחברה כיועצת חיצונית מטעם חברת TASC שם עבדה במשך 9 שנים. בחודש מרץ האחרון מימשה בן טל-גננסיה אופציות ומכרה מניות ב-8 מיליון שקל, כשבעקבות המכירה ירדה מניית החברה ב-4%.
בן טל-גננסיה תחתום באל על קדנציה מוצלחת מבחינת בעלי המניות, כאשר בתקופת כהונתה נהנתה החברה מרווחי שיא. אלה הגיעו בין היתר אחרי שחברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל וממנה בפרקי זמן שונים מאז 7 באוקטובר והשאירו את הזירה לחברות המקומיות ובראשן אל-על. כמו כן הובילה בן טל-גננסיה תהליכי התייעלות משמעותית ומספר מהלכים עסקיים שתרמו אף הם לשיפור בתוצאות, בהם צמיחה במספר חברי מועדון הנוסע המתמיד, גידול בצי המטוסים וכן הקטנה של מצבת העובדים בחברה. כל אלה הובילו לזינוק חד במניית אל-על.
לצד הזינוק ברווחיות התמודדה החברה עם ביקורת על מחירי הטיסות, שאחריה הודיעה החברה על אסטרטגיה של מחירי טיסה קבועים לארבעה יעדים שישמשו תחנת מעבר לארצות אחרות. ביקורת נוספת נגד אל על נרשמה במלחמה עם איראן, כשעם פתיחת השמיים אחרי המלחמה נרשמו עומסים כבדים במוקדי החברה ולקוחות התלוננו שלא הצליחו לתפוס טיסה חזרה ארצה למרות שהיה ברשותם כרטיס טיסה.
מאל על לא נמסרה תגובה לפניית כלכליסט.






























