סגור

בגלל המלחמה: אופ"ק+ מעלה את תפוקת הנפט בקצב חד מהצפוי

יצואניות הנפט הסכימו להעלות את תפוקת הנפט ביולי ואוגוסט ב-648 אלף חביות ליום, בשל הנזק שגורמת הלחימה הרוסית באוקראינה לשוק האנרגיה; בחודשים האחרונים מעלה אופ"ק+ את הייצור בפעימות של 400 אלף חביות ביום

קבוצת אופ"ק+, הכוללת יצרניות הנפט החברות בארגון אופ"ק ובנות בריתן, החליטה היום (ה') להעלות את התפוקה ביולי ואוגוסט בכמות גדולה מהצפוי, על רקע הנזק שגורמת פלישתה של רוסיה לאוקראינה לשווקי האנרגיה העולמיים.
מדינות אופ"ק+ יגבירו את תפוקתן ב-648 אלף חביות ליום, ויסיימו את קיצוצי התפוקה שביצעו במהלך מגפת הקורונה כדי לבלום את צניחת המחירים.
הקבוצה העלתה בתקופה האחרונה לאט לאט את תפוקתה לאחר שהחליטה באפריל 2020 לחתוך את התפוקה היומית ב-10 מיליון חביות. בחודשים האחרונים התפוקה היומית טיפסה מדי חודש בכ-400 אלף חביות.
1 צפייה בגלריה
נפט סעודיה
נפט סעודיה
מפעל נפט בסעודיה
מחירי הנפט מתאוששים מהירידות שרשמו היום לפני החלטת אופ"ק+, ועוברים לעליות מתונות. החלטת יצרניות הנפט מגיעה בעוד העולם נאבק במחירי אנרגיה נוסקים. ממשלות רבות, כולל זו של ארה"ב, קראו ליצרניות להגביר את התפוקה בניסיון להאט את דהירת המחירים.
דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, אמרה שהממשל מקדם בברכה את ההודעה. "אנו מכירים בתפקיד סעודיה כיושבת ראש אופ"ק+, וכיצרנית הגדולה בקבוצה, בהישג ההגעה להסכמה בקרב חברות הקבוצה", היא אמרה. "ארה"ב תמשיך להשתמש בכל הכלים שברשותה כדי לטפל בלחצי מחירי האנרגיה".
בעוד מבחינה תאורטית התפוקה אמורה לעלות בעתיד, אופ"ק+ נאבקת גם כדי לעמוד במכסות הנוכחיות. בנוסף, החביות הנוספות שאמורות להגיע לשוק לא יפצו על המחסור הפוטנציאלי של יותר ממיליון חביות ביום שאמורות להגיע מרוסיה, בעוד מדינות העולם מגבירות את הסנקציות נגדה.
מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו על הורדה של 90% בשימוש בנפט רוסי עד סוף השנה, כחלק מגל הסנקציות השישי של הגוש נגד רוסיה מאז פלשה לאוקראינה.
במרץ הגיעו מחירי הנפט הגולמי לשיא מאז 2008, ונשארו בעקביות מעל מחיר של 100 דולר לחבית. העלייה המהירה היוותה גורם מרכזי בשיאי אינפלציה של עשורים שנרשמו במדינות שונות. היום הגיע מחיר גלון בנזין בארה"ב לשיא נוסף, של 4.71 דולר.
מחירי הנפט נחלשו מוקדם יותר היום, ברקע דיווחים כי סעודיה הביעה נכונות להעלות את ייצור הנפט.