סגור

בלעדי
מנורה ולאומי פרטנרס השקיעו בקרן חוב חדשה של קבוצת אביב

שני הגופים הובילו גיוס של 130 מיליון דולר והשקיעו יותר מחצי ממנו, 69 מיליון דולר. הקרן תתמקד בנדל"ן בניו יורק ובהעמדת אשראי מגובה נדל"ן, וינהלו אותה בן הרלב, בנה של דפנה הרלב, ואייל אפשטיין, שהיה המשנה לממונה על התקציבים באוצר

בגיבוי נכסים בתפוח הגדול: מנורה ולאומי פרטנרס הובילו גיוס של 130 מיליון דולר לקרן חוב חדשה ומגובת נדל"ן של קבוצת אביב. מנורה ולאומי פרטנרס השקיעו יותר ממחצית הסכום. מנורה, שאת חטיבת ההשקעות שלה מנהל ניר מורוז, השקיעה 49 מיליון דולר בתנאים מיוחדים, ואילו לאומי פרטנרס, שבניהול אבי אורטל, השקיעה 20 מיליון דולר.


הקרן תנוהל על ידי אייל אפשטיין, המשנה לממונה על התקציבים באוצר לשעבר, ובן הרלב, בנה של היזמית דפנה הרלב, אחותו של דורון אביב, שניהם בעלי חברת הנדל"ן אביב.

1 צפייה בגלריה
כנס שוק ההון 2019 ניר מורוז מנהל השקעות ראשי, מנורה מבטחים
כנס שוק ההון 2019 ניר מורוז מנהל השקעות ראשי, מנורה מבטחים
ניר מורוז, מנהל חט' ההשקעות במנורה מבטחים
(צילום: ענר גרין)

זוהי קרן חוב ראשונה של קבוצת אביב. קדמה לה קרן קטנה יותר, שעוסקת בעיקר בייזום של נדל״ן להשכרה ומגורים, והיא עדיין פעילה.
ההשקעות שביצעה הקבוצה עד היום נעשו לא במסגרת קרן אלא במתכונת של עסקאות בודדות.
הרלב ואפשטיין הקימו בשנת 2014 את בי־אביב, שמהווה את חטיבת הנדל"ן של קבוצת אביב בארה"ב. מתוך כוונה להתרכז בייזום של דיור להשכרה במטרופולין ניו יורק. הפעילות העסקית של בי־אביב בניו יורק נחלקת לשני תחומים - ייזום והקמה של בנייני מולטי פמילי ופלטפורמות הלוואות מגובות נדל״ן. מאז הקמתה יזמה בי־אביב פרויקטים של דיור להשכרה בניו יורק והעמידה אשראי מגובה נדל"ן בכחצי מיליארד דולר.
בכוונתה של הקבוצה להמשיך ולהרחיב את פורטפוליו הנכסים למגורים בארה"ב, אולם פעילות זו אינה חלק מפעילות הקרן שגויסה.
הקרן החדשה שהוקמה מתמקדת בתחום פעילות החוב בלבד. זוהי קרן חוב ראשונה של בי־אביב, אך היא נשענת על אותו רקורד של העמדת אשראי של בי־אביב. על בסיס הניסיון הזה החליטו משקיעים מוסדיים להיכנס להשקעה בקרן החוב.
הרלב, ששימש בעבר כרואה חשבון בפירמת ארנסט אנד יאנג, אמר שאסטרטגיית ההשקעה של הקרן תמשיך את המדיניות הקיימת, קרי התבססות בנדל"ן למגורים במטרופולין ניו יורק, שבו פרופיל הסיכון נמוך משמעותית ממסחר, ממשרדים וממלונאות. החברה השיאה למשקיעים בשנים האחרונות תשואה דו־ספרתית.
זוהי קרן חוב ראשונה של קבוצת אביב. קדמה לה קרן קטנה יותר, שעוסקת בעיקר בייזום של נדל״ן להשכרה ומגורים, והיא עדיין פעילה
כ־75% מהאשראי שתעמיד הקרן יגובו בנכסי מגורים. מרבית הכסף תופנה לנדל״ן באזור ההתמחות של הקבוצה בניו יורק, שם ממוקמים משרדיה. הקרן הוקמה כדי להציג בפני השוק את שיתוף הפעולה של החברה עם גופים מוסדיים. פעילות הקרן נועדה לסייע בשיפור הליך העמדת האשראי לבסיס הלקוחות, וכן להרחיב את בסיס הלקוחות של הקבוצה בארה"ב.
מנהל תחום הנדל"ן במנורה מבטחים עוזי לוי, בעבר מנכ"ל דירה להשכיר, ציין כי מנורה החליטה על ההשקעה כי ״לקבוצת אביב ניסיון ארוך שנים. הקרן תאפשר למנורה מבטחים להגדיל את החשיפה לאשראי המגובה בנדל״ן למגורים בניו יורק, ולהשביח את תשואת תיק הנכסים של לקוחותיה ועמיתיה״.
לדברי אורטל, ״לקבוצת לאומי וקבוצת אביב למעלה מחמישה עשורים של עשייה משותפת, והן עובדות יחד בשוק האמריקאי משנת 2014. שיתוף הפעולה אף העמיק בתקופת משבר הקורונה״.