סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
לאומי פרטנרס משקיע במיזם ייחודי להקמה וליווי של סטארט-אפים

את הקרן החדשה שתתמקד בפינטק, בסייבר וב-AI תוביל זרוע ההשקעות הריאליות של לאומי לצד יזמי ההייטק עומר נגר, אייל רדלר ושי דן, שינהלו אותה. סכום ההשקעה מוערך ב-140-110 מיליון דולר

בנק לאומי ויזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן מקימים קרן חדשה תחת השם The Garage, שתקים ותלווה סטארט-אפים בתחומי הפינטק, הסייבר, הדאטה ו-AI. גודל הקרן לא נחשף באופן רשמי, אולם ל"כלכליסט" נודע כי ההיקף ההתחלתי שלה יעמוד על 110 עד 140 מיליון דולר. בקרן יהיו גם שותפים אסטרטגיים מהארץ ומחו"ל.
בנק לאומי, באמצעות לאומי פרטנרס – זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק - יהיה בעלים של 20% מהגראז', ונציגי הבנק יכהנו בדירקטוריון הקרן, לצד השותפים הנוספים. המיזם מזכיר בדרכי פעילותו את Team8, אולם בכירי הבנק ומנהלי המיזם טוענים כי השותפות המלאה עם הבנק היא ערך מוסף שאינו קיים בכל קרן או חברה אחרת שמשקיעה בקרנות. "אנחנו לא פותחים להם דלת לבנק, אלא מכניסים אותם לבנק פנימה", אומר חיים שקולניק, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק לאומי.
נגר, רדלר ודן הם יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות שיכהנו בתפקידי המנכ"ל, סמנכ"ל האסטרטגיה וסמנכ"ל הטכנולוגיה בקרן. התוכנית האסטרטגית של The Garage היא להקים 15 סטארט-אפים בתקופה של חמש שנים. "כל השקעה שלנו תהיה של 6-5 מיליון דולר בשלב הסיד ונשתתף, כמובן, בסיבובי ההמשך", אומר ל"כלכליסט" נגר, מנכ"ל המיזם.
הגראז' פונה ליזמים המעוניינים להקים סטארט-אפ לפתרון אתגרים טכנולוגיים קיימים או עתידיים ולחברות בשלבים מוקדמים שכבר פיתחו שירות או מוצר. בשני המקרים תאפשר הקרן לחברות לעבוד בסביבה הטבעית שלהן ולקבל מלאומי ומשותפים אסטרטגיים נוספים שירותים, ליווי וייעוץ בנושאים רגולטוריים, פיננסיים, ניהוליים וטכנולוגיים. בנוסף ליתרונות המעטפת הרחבה שיוכלו הטאלנטים הטכנולוגיים לקבל בגראז', תיבחן האפשרות גם להטמיע במערכות לאומי את המוצרים והשירותים שיפתחו החברות.

1 צפייה בגלריה
עומר נגר מנכל הגראז
עומר נגר מנכל הגראז
עומר נגר, מנכל הגראז'. בשורה ליזמים
(כפיר סיוון )
"לאומי חרט על דגלו להיות חוד החנית הטכנולוגי של המגזר הפיננסי בישראל, והוא מוביל את הליווי הבנקאי של תעשיית ההייטק המקומית", אמר מנכ"ל לאומי חנן פרידמן. "המהלך הנוכחי יוצר זרוע פעילות נוספת בתחום זה ונדבך חשוב ביישום האסטרטגיה של הבנק להוביל את מהפכת הבנקאות לעידן של בנקאות חדשה – דיגיטלית יותר, מבוססת מודלים ודאטה. אני מודה לשותפינו בגראז', ובטוח שיחד נביא תרומה משמעותית הן לבנק ולקהל לקוחותיו והן לעולם הסטארט-אפים הישראלי".
"אנחנו מחפשים חדשנות לטווח ארוך ופתרונות שנוכל ליישם אצלנו", אמר שקולניק ל"כלכליסט". "המודל כבר קיים אצלנו בעבודה עם חברות סטארט-אפ".
לדברי נגר, "אנחנו מחפשים לעשות חיבורים לאורך זמן, ולא לעשות אקזיט מהיר. יש לנו שותפים חזקים, מודל גמיש לחיפוש יזמים ושיתוף פעולה עם בנק שהוא שותף אמת. אנחנו פותחים את הבנק לחברות ובקרוב נכריז על שותפים חדשים".