סגור
דונלנד טראמפ בחירות 2024 בית משפט עליון
נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ. בדרך לרווח של מיליארדים (צילום: AP)

"האמא של מניות המם": הרשת החברתית של טראמפ בדרך להנפקה בוול סטריט

הרשת הכושלת Truth Social של נשיא ארה"ב לשעבר צפויה להתחיל להיסחר בוול סטריט בשבוע הבא דרך מיזוג עם ספאק. תומכיו של טראמפ רכשו בהתלהבות את מניית החברה בשבועות האחרונים, מה שעשוי להקפיץ את שווי החברה הממוזגת בהנפקה ליותר מ-5 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, עשוי טראמפ להבטיח לעצמו כ-3 מיליארד דולר - מה שעשוי להתברר כאחת ההשקעות המוצלחות שלו

הרשת החברתית של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ Truth Social צפויה להתחיל להיסחר בשבוע הבא בוול סטריט לפי שווי מדהים של 5 מיליארד דולר. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".
כתוצאה מכך, עשוי טראמפ המחזיק בכ-60% מהרשת החברתית להחזיק במניות הרשת בשווי של כשלושה מיליארד דולר, מה שעשוי לשים קץ למצוקה הפיננסית שמכבידה על המירוץ שלו לנשיאות.
Truth Social הינה רשת חברתית כושלת עם מעט משתמשים והכנסות קטנות. השווי שאליו צפוי להגיע הרשת לאחר ההנפקה הוא תוצאה של מסע רכישות יוצא דופן שביצעו תומכי טראמפ של מניות חברת הספאק (SPAC) שצפויה להתמזג עם הרשת החברתית של הנשיא לשעבר. לאחר ש-Truth Social תתחיל להיסחר בניו יורק הטיקר שלה יהיה DJT, ראשי התיבות של טראמפ.
ההנפקה הצפויה מסיימת סאגה של שנתיים וחצי מאז היווסדה של הרשת, שכללה אישומים על סחר במידע פנים וקנס שנועד ליישב חקירה של רשות ניירות ערך שנוהלה בעניינה. ההנפקה צפויה להפוך את הפלטפורמה הצעירה שטראמפ ייסד לאחר שאתרי המיינסטרים הפנו לו עורף - לאחת ההשקעות הטובות ביותר שלו אי פעם.
ההנפקה מסמנת תפנית נוספת בהיסטוריה הפיננסית הסוערת של טראמפ, הכוללת פשיטות רגל וקנסות אזרחיים גדולים על ניפוח נכסיו.
כאשר בעלי המניות של חברת ה-SPAC הצביעו בעד אישור העסקה, הוא עמד בפני המועד האחרון להבטחת תשלום פסק דין בגובה 454 מיליון דולר שהוצא נגדו בתיק שבו הואשם בהונאה אזרחית.
טראמפ לא הצליח להשיג את הערבות הנדרשת, וביום שני התובע הכללי של ניו יורק עשוי להתחיל בתהליך של תפיסת נכסיו.
כדי למכור מניות או לקבל כנגדן הלוואה בששת החודשים הקרובים, יצטרך טראמפ לקבל את הסכמת המנהלים האחראים על חברת המעטפת שאיתה צפויה להתמזג Truth Social. מתן הוויתור עלול לגרום למשקיעים אחרים של טראמפ למכור את מניותיהם, מה שיפגע במחיר המניה.
ישנן גם מגבלות פוטנציאליות על כמות המניות שיוכל טראמפ למכור בבת אחת בתקופה של שלושה חודשים הקשורה לנפח המסחר השבועי או למספר המניות הקיימות.
בעוד שטראמפ משתרך הרבה אחרי ביידן בגיוס כספים עד כה, לא ברור אם הוא מתכנן להזרים משהו מהונו שלו לקמפיין שלו. ב-2016 טראמפ הכניס 66 מיליון דולר לקמפיין שלו, בעוד שב-2020 הוא נמנע במידה רבה ממימון עצמי.
המנכ"ל של החברה החדשה יהיה דווין נונס, חבר הקונגרס לשעבר שניהל את Truth Social. בין הדירקטורים יהיה דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא לשעבר. דירקטורים עצמאיים כוללים את רוברט לייטייזר, שהיה נציג הסחר של ארה"ב בממשל טראמפ, ולינדה מקמהן, שהובילה את מינהל העסקים הקטנים תחת טראמפ והקימה את World Wrestling Entertainment עם בעלה וינס.
התומכים הפוליטיים של טראמפ הפכו את המיזוג הבלתי סביר לאפשרי, והתאגדו ברשתות החברתיות כדי לקנות מניות של חברת המעטפת בדיוק כפי שמשקיעים בודדים קנו מניות של קמעונאית משחקי הווידאו GameStop במהלך הקורונה. מחיר המניה הגבוה יעניק לטראמפ ולמקורבים אחרים תגמולים עצומים על השלמת העסקה, ויעזור לעסקה להתבצע למרות התחזיות של רבים בוול סטריט שצפו ששווי המניה יירד והמיזוג יתפרק.
"זו עדות לפופולריות של טראמפ בקרב תומכיו וקבוצת המשקיעים הזו", אמר ג'וליאן קלימוצ'קו, מנכ"ל Accelerate Financial Technologies, שעקב מקרוב אחר העסקה.
חברת המעטפת שמתמזגת עם Truth Social היא Digital World Acquisition . בעלי המניות של Digital World הצביעו היום (ו') על אישור העסקה. המניות של Digital World עלו השנה בכ-130%, ועלו בהתמדה ככל שטראמפ התקרב למועמדות הרפובליקנית לנשיאות.
המניה ירדה לאחרונה בכ-5% ונסחרת כעת תמורת 41 דולר. במחיר הזה, השווי של Truth Social יעמוד על יותר מחמישה מיליארד דולר. טראמפ יחזיק בכ-60% מהחברה הציבורית החדשה.
"זו האמא של כל מניות המם כי זה טראמפ", אמר מת'יו טאטל, מנכ"ל Tuttle Capital Management, המפקחת על קרן שמחזיקה בספאקים, כגון דיגיטל וורלד.
רבים מהמעריצים הנלהבים ביותר של טראמפ התאספו באתר שיתוף הווידיאו Rumble כדי לצפות באסיפת בעלי המניות ולחגוג את התוצאות. כמעט 3,000 אנשים הצטרפו לשידור הסטרימינג החי בשלב מסוים.