סגור
אבי לוי בנק דיסקונט
אבי לוי, מנכ"ל בנק דיסקונט הנבחר (צילום: באדיבות בנק דיסקונט)

פרסום ראשון
מנכ״ל חדש לדיסקונט: אבי לוי, ראש החטיבה הבנקאית בבנק

לוי יחליף את אורי לוין, תפקידו הראשון של לוי בבנק היה סמנכ"ל וראש חטיבת נכסי לקוחות, ומאז 2016 ועד לפני שנה כיהן כמנהל הסיכונים הראשי של הבנק. לפני כן שימש בתפקידים בכירים בבנק הפועלים

אבי לוי, ראש החטיבה הכלכלית בדיסקונט, ימונה לתפקיד מנכ"ל הבנק, כך נודע לכלכליסט. ההחלטה על בחירתו התקבלה היום על ידי ועדת האיתור שמינה הבנק לצורך בחירת המנכ"ל. לוי יחליף את אורי לוין, מנכ"ל הבנק הנוכחי שהודיע באפריל על החלטו לסיים את התפקיד לאחר שלוש שנים וחצי.
כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, לוי היה המועמד המוביל לתפקיד והוא נחשב לבנקאי מוערך וותיק. הוא עובד בדיסקונט מ־2011 ומכיר את הארגון היטב. תפקידו הראשון בבנק היה סמנכ"ל וראש חטיבת נכסי לקוחות, ומאז 2016 ועד לפני שנה כיהן כמנהל הסיכונים הראשי של הבנק. לפני כן שימש בתפקידים בכירים בבנק הפועלים.
ללוי ממתינים לא מעט אתגרים. הדבר הראשון שנמצא על הפרק הוא מכירת חברת כרטיסי האשראי כאל. באחרונה אישרה הכנסת רשמית את הפרדת כאל מדיסקונט, כשלבנק יינתנו 4-3 שנים להשלמת המהלך. עזיבתו של לוין עשויה לעכב את תהליך המכירה, שכן ספק אם לוין ירצה או יוכל בסוף הקדנציה שלו להוביל עסקה מורכבת ומשמעותית למכירת או הנפקת כאל בבורסה. מנגד, אם יקבל הבנק הצעה אטרקטיבית מקרן זרה - תרחיש שנראה בסבירות נמוכה בעיקר לאור האי־ודאות מהמהפיכה המשפטית והשלכותיה - אז ספק אם הדירקטוריון יוכל לדחות אותה רק בגלל עזיבת המנכ"ל, ואז עשוי דווקא לקרות הליך של עסקה מהירה יחסית, בדומה למהלך שהיה באחרונה בעסקת ישראכרט־הראל.
אתגרים נוספים שממתינים ללוי הם להשלים את מעבר הקבוצה לקמפוס החדש הנבנה בראשון לציון, ולבחון מה עושים עם שאר החברות־הבנות. גורלה של כאל כאמור כבר נקבע על ידי הרגולטור. השאלה היא האם מרכנתיל, שבשליטת דיסקונט ימוזג לבנק, כפי שבעבר חשבו בבנק, וכעת עם המעבר המשותף לקמפוס, הנושא עשוי לעלות שוב. באשר לדיסקונט ניו יורק, יצטרך המנכ"ל הבא להחליט האם נכון להשאירו כבנק הישראלי העצמאי היחיד בארה"ב, או לבצע עסקה הדומה לזו שביצע אשתקד לאומי כשמיזג את לאומי ארה"ב לוואלי בנק.
שאול קוברינסקי, יו"ר הדירקטוריון בבנק דיסקונט אמר: "אני מברך את אבי לוי על הבחירה בו להוביל את קבוצת דיסקונט בשנים הבאות, ומלא סיפוק מהעובדה שיש לנו נבחרת מנהלים מנוסה ומוערכת בתוך הקבוצה, המאפשרת לנו לקדם מנהלים מצוינים מתוך הבית. אבי הוא מנהל מוכשר עם ידע מקצועי רחב, היכרות עמוקה ויכולת מוכחת בעולם המשתנה של הבנקאות והפיננסים, והוא יעמוד בראש השדרה הניהולית החזקה והיציבה של הקבוצה.
"דירקטוריון הקבוצה מביע אמון מלא באבי ומשוכנע שיש לו את כל הכלים, הכישורים והיכולות להמשיך את תנופת הצמיחה בה נמצאת הקבוצה ולהוביל אותה להישגים רבים נוספים, גם בתקופה זו, בה טמונים אתגרים לצד הזדמנויות חדשות עבור המשק הישראלי בכלל וענף הפיננסים בפרט. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לאורי לוין על תרומתו המשמעותית לבנק דיסקונט ולאחל לו הצלחה רבה בהמשך".