סגור
SpaceX ספייס X שיגור ממרכז החלל קנדי פלורידה
ספייס X, שיגור ממרכז החלל קנדי שבפלורידה (צילום: SpaceX)

סטארט-אפ החלל של מאסק ממשיך לגדול: ספייס X תגייס לפי הערכת שווי של 200 מיליארד דולר

החברה הפרטית מהגדולות בעולם מתכננת הצעת רכש ביוני - תמכור מניות ב-108-110 דולר למניה, כך לפי בלומברג; אלון מאסק מכחיש ולדבריו לחברה אין כל צורך בגיוס נוסף; הצעת הרכש האחרונה שביצעה בסוף 2023, גם לפי בלומברג, העניק לה הערכת שווי של 180 מיליארד דולר

ענקית תעופת החלל של אלון מאסק ספייס X מתכננת למכור מניות, לפי שווי שוק מוערך של 200 מיליארד דולר לחברה הפרטית שבבעלותו, כך דווח בבלומברג.
ספייס X היא שיזמה מגעים עם גורמים שונים לגבי מכירת המניות, לפי מחיר מניה שעשוי להוביל לשווי המדובר, כך לפי גורמים המעורים בנושא.
החברה מנהלת מו"מ על הצעת רכש שבה בכירים ועובדים בחברה ומשקיעים שונים שלה ימכרו מניות כבר בחודש יוני, כך לפי גורם המעורה בנושא, שביקש לא להזדהות, משום שהמידע נחשב לחסוי.
מחיר המניה שעשוי להיות מוצע בהצעת הרכש טרם הוחלט סופית, אך ספייס X שוקלת להציע מכירה במחיר בטווח שבין 108-110 דולר למניה. כך לפי אחד הגורמים.
תנאי הצעת הרכש טרם סוכמו והיקף ההצעה עשוי להשתנות בהתאם לתנאים שיציבו כל אחד מהצדדים - המוכרים והקונים.
בינתיים מאסק מכחיש את הדיווח, ולדבריו, לחברה אין כל צורך בגיוס נוסף של מזומנים והיא אף תבצע רכישה חוזרת של מניות: "אנחנו מבצעים לעובדים ולמשקיעים סבבי מימוש מניות כל חצי שנה ", צייץ ב-X.
בהצעת הרכש האחרונה שביצעה החברה בסוף 2023, גם לפי דיווח בבלומברג, מחיר המניה שנקבע העניק לספייס X שווי שוק שמוערך בכ-180 מיליארד דולר. ספייס X היא לפי ההערכות אחת החברות הפרטיות בעלות שווי השוק הגבוה בעולם.