סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שיגור חללית Axiom-2 על גבי רקטה פלקון 9  SpaceX
שיגור חללית של ספייס X (צילום: Joe Skipper/Reuters)

הסטארט-אפ הגדול בעולם: ספייס X רוצה לגייס לפי שווי של 175 מיליארד דולר‬

סטארט-אפ החלל של אלון מאסק החל בדיונים לגבי מכירת מניות ב-750-500 מיליון דולר (95 דולר למניה), כך לפי דיווח בבלומברג. אם העסקה תצא לפועל, ספייס X תהפוך לאחת מ-75 החברות הגדולות ביותר מבחינת שווי שוק. בהצעת רכש שנערכה בקיץ עמדה הערכת השווי של החברה על 150 מיליארד דולר

ספייס איקס (SpaceX) של אלון מאסק החלה בדיונים לגבי מכירת מניות במחיר המעניק לחברה הערכת שווי של 175 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא שביקשו להישאר בעילום שם. מספייס איקס לא התקבלה תגובה לדיווח.
לדבריהם, הדיונים עוסקים בגיוס של בין 500 מיליון דולר ל-750 מיליון דולר, זאת באמצעות מכירת מניות במחיר של 95 דולר ליחידה. עם זאת, התנאים וההיקף של הצעת הרכש עשויים עוד להשתנות בהתאם למידת העניין שיביעו הקונים והמוכרים.
בהצעת רכש שנערכה בקיץ עמדה הערכת השווי של החברה על 150 מיליארד דולר, כך שהתוספת הזו של 25 מיליארד דולר בשווי תהפוך את ספייס איקס לאחת מ-75 החברות הגדולות ביותר מבחינת שווי שוק, עם שווי הדומה לחברות כמו טי-מובייל ארה"ב, שלה שווי של 179 מיליארד דולר ונייקי עם שווי שוק של 177 מיליארד דולר, ומעל לדיסני עם שווי של 167 מיליארד דולר. החברה גייסה גם 750 מיליון דולר בסבב גיוס הון בינואר בהובלת אנדריסן הורוביץ, ואז עמדה הערכה השווי שלה על 137 מיליארד דולר.
ספייס איקס נחשבת לסטארט-אפ האמריקאי עם השווי הגבוה ביותר. החברה שולטת בשוק לשיגורי חלל מסחריים הודות לרקטות פלקון שלה. החברה מעניקה שירותים גם ללקוחות מהסקטור הפרטי, לנאס"א ולסוכנויות ממשל נוספות. בנוסף לכך, ספייס איקס מפעילה את שירות האינטרנט הלווייני סטארלינק. החברה הוקמה על ידי מאסק ב-2002 ושמה לה יעד ליישב את מאדים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא ביצעה 69 שיגורים לחלל.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, לאחר שנתיים של הפסדים החברה דיווחה על רווח של 55 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה והכנסות בגובה 1.5 מיליארד דולר. בחודש שעבר דיווחו בבלומברג כי הכנסות החברה יעמדו השנה לפי הערכות על 9 מיליארד דולר, ובשנה הבאה המכירות צפויות לעלות לסביבות 15 מיליארד דולר. בנוסף, בחברה דנים באפשרות להנפיק את סטארלינק כבר ב-2024, זאת בניסיון להרוויח מהביקוש הגבוה לתקשורת לוויינית.