סגור

מס ההכנסה בארה"ב: 93% מכספי ההונאות שהחרמנו ב-2021 הגיעו מקריפטו

ה-IRS שם ידו השנה על 3.5 מיליארד דולר מהלבנות כספים מקריפטו, כשברקע שוק המטבעות הדיגיטליים יותר מריבע את ערכו; ניתוח חברת Chainalysis מצא שכספים לא חוקיים מהווים 1% מעסקאות הקריפטו - אך עם שווי שוק של 3 טריליון דולר, אותו אחוז שווה ל-20 מיליארד דולר

יחידת הפלילים של מס ההכנסה האמריקאי (IRS) החרימה 3.5 מיליארד דולר שנקשרו להונאות במטבעות קריפטו במהלך השנה הפיסקלית 2021. כך על פי דוח שנתי שפורסם ע"י הסוכנות, שמדגיש כיצד המגזר המשגשג קשור גם לעלייה בפעילות הפלילית באמצעות מטבעות קריפטו.


על פי מס ההכנסה, 93% מהכסף שנתפס על ידו השנה הגיע ממקרים שקשורים להלבנת כספים מקריפטו, בסימן לכך שהפושעים מצאו דרך למנף את הפופולריות הגואה של המטבעות הדיגיטליים לטובתם.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(בלומברג)

למרות ש-2021 טרם הסתיימה, כמות הכספים שנגנבו באמצעות הונאות ותרמיות במגזר הקריפטו השנה צפויה לעלות בהרבה על שנים קודמות. הסיבה הברורה ביותר לכך היא שסוג הנכסים הזה יותר מריבע את ערכו, על פי מידע של אתר Trading View.
ניתוח של חברת Chainalysis מצא שכספים לא חוקיים בארה"ב מהווים רק 1% מעסקאות הקריפטו, מה שאומר שמטבעות קריפטו משמשים בהרבה פחות פעילות פלילית מאשר לפי טענות של כמה ממבקריו. אך עם שווי שוק של קרוב לשלושה טריליון דולר, אותו אחוז בודד מהווה לפחות 20 מיליארד דולר של עסקאות בכסף לא חוקי. כך שמס ההכנסה האמריקאי שם ידו השנה רק על 17.5% מהכספים הלא חוקיים משוק הקריפטו.
יחידת הפלילים של מס ההכנסה האמריקאי היא אחת מסוכנויות אכיפת החוק הוותיקות והגדולות בתחום הזה. מקרים קודמים בעלי פרופיל גבוה בהם טיפלה הסוכנות כוללים את סילק רואד (Silk Road), ואת התרמית של Mt.GOX מ-2013, ששימש בזמנו אתר ההמרה הגדול בעולם.