סגור

בעל מניות באפקון: "קבלנים נדרשו לתת לבכיר בחברה מעטפות מזומן ולבצע עבודות עבורו"

דורון ויסבורד, פנה לחברה בבקשה לגילוי מסמכים בעקבות חשדות לעבירות מרמה וטוהר המידות של בכיר בשורותיה. אפקון: "מדובר בתלונה על התנהלות של עובד חברה־בת, שתיבדק"

בעל מניות בחברת אפקון החזקות, שבשליטת משפחת שמלצר, פנה לחברה בבקשה לגילוי מסמכים לקראת תביעה נגזרת שבדעתו להגיש.

המבקש, דורון ויסבורד, מעלה בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ליאור להב, חשד לביצוע עבירות מרמה ועבירות על טוהר המידות שבוצעו לכאורה בידי בכיר באפקון; וכן חשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון. כמו כן, המבקש מעלה חשד להפרת חובת האמון בידי אפקון ונושאי משרה בחברה.
הבקשה הוגשה לבית המשפט מחוז מרכז, לאחר שארבעה מעובדי אפקון פנו בתלונה למשטרת ישראל נגד החברה ובכירים מהדרג השני בה, לביצוע עבירות של "קבלת שוחד בידי עובד תאגיד המספק שירות לציבור, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב במסמכי התאגיד".
התלונה למשטרה הוגשה באמצעות משרד עו"ד ערן שחם־שביט, לשעבר היועץ המשפטי של מחלקת חקירות ברשות ני"ע, וכיום במשרד עוה"ד סבוראי שחם שביט.
לפי התלונה, המנהל הבכיר "עוסק בהעברת התשלומים לקבלני המשנה העובדים עבור אפקון הציבורית, לצורך קבלת כספים וטובות הנאה אחרות אישיות מאותם קבלני משנה, וזאת תוך הצבת תנאי לאותם קבלני המשנה שאם לא יעבירו לידיו תשלומים או טובות הנאה שונות, לא יזכו לקבל את התשלומים המגיעים להם מאפקון".
עוד נטען כי הבכיר (השם שמור במערכת מאחר שמדובר בחשדות) "יצר מצג שווא כלפי אפקון, שלפיו הוצאות הפרויקט צמחו, כאשר את הפער בין מצג השווא למציאות שלשלו הבכיר ושותפיו לכיסם".
על פי הטענות, "נדרשו קבלני משנה לתת לבכיר מעטפות המכילות מזומן וזאת כדי שישחרר עבורם את שכרם המגיע להם מאפקון. בנוסף, דרש הבכיר כתנאי להעברת התמורה המגיעה מאפקון לקבלן משנה, כי אותו קבלן משנה יבצע עבודת בינוי עבור קרובו של הבכיר, כאשר אפקון היא שנשאה בעלות אותה בנייה פרטית".
עוד עולה מהטענות כי "הבכיר דרש כי אותו קבלן משנה ירכוש מתנות לחג למפקחים מטעם אפקון, כאשר הורה לקבלן לחייב בעלות את חשבון אפקון, וכן לבצע עבודות פרטיות באחד מנכסיו של הבכיר באשדוד".
לדברי ויסבורד, התביעה מוגשת משום ש"תלונת העובדים מקימה לאפקון תביעה מוצקה, במגוון עילות, כמתואר ובכלל, לרבות בגין עילות גניבה ממעביד, רשלנות, הפרת חובה חקוקה והפרת חוזה. במסגרת תביעה זו תוכל אפקון להיפרע מלוא נזקיה".
מאפקון נמסר: "מדובר בתלונה לגבי התנהלות של עובד של חברה־בת של אפקון החזקות, ואשר כולה עוסקת ביחסים בין עובד החברה־הבת לבין קבלני המשנה. החברה־הבת פועלת ותפעל במקצועיות, ותוך עמידה בנהלים קפדניים וברורים. בכל מקרה, התלונה תיבדק לעומק, וככל שיימצא שיש לה יסוד, ימוצה הדין עם הגורמים הרלבנטיים".
אפקון החזקות, שנמצאת בשליטת (63.1%) עתליה שמלצר, מנוהלת בידי ירון קריסי ונסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של 1.07 מיליארד שקל. יו"ר הדירקטוריון הוא ישראל רייף.


1 צפייה בגלריה
פטיש בית משפט בית דין
פטיש בית משפט בית דין
פטיש בית משפט בית דין
(קרדיט: pixabay)