סגור

בעל מניות באל על תובע את החברה על הפרת התחייבות של בעל השליטה

לפי התובע, חברי הדירקטוריון לא פעלו לכך שהחברה תבצע הנפקת הון מניות בהיקף של לפחות 105 מיליון דולר עד ל-31 ביולי ולא עמדו בהתחייבות של בעלת השליטה, משפחת רוזנברג, להזרים במסגרת ההנפקה סכום שלא יפחת מ- 43 מיליון דולר

תביעה נגזרת הוגשה אתמול (ד') כנגד חברת אל על וחברת כנפי נשרים (בעלת השליטה), זאת מפני "שחברי הדירקטוריון הפרו את חובת הזהירות וחובת האמונים שלהם כלפי החברה". התביעה הוגשה למחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל אביב. תביעה נגזרת היא תובענה משפטית שנהוגה בחברות ציבוריות, שבה התובע מבקש לייצג את עמדת החברה (כמחזיק מניות) לרוב כנגד בעל השליטה בחברה.
לפי התובע כפיר ספיר, שמחזיק במניות החברה, חברי הדירקטוריון לא פעלו לכך שהחברה תבצע הנפקת הון מניות בהיקף של לפחות 105 מיליון דולר עד ל-31 ביולי 2021 ולא עמדו בהתחייבות של בעלת השליטה, משפחת רוזנברג, להזרים במסגרת ההנפקה סכום שלא יפחת מ- 43 מיליון דולר. הנפקת הון המניות הייתה אמורה להתבצע במסגרת ההסכם שנחתם עם המדינה ב-18 במרץ 2021, ובמסגרתו המדינה הייתה אמורה להזרים לחברה 210 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
קני רוזנברג מטוס אל על
קני רוזנברג מטוס אל על
בעל השליטה קני רוזנברג על רקע מטוס אל על
(צילום: רויטרס, Centers Health Care)
התובע דורש מחברי הדירקטוריון ובעלי השליטה לפצות את החברה בנזק אשר נגרם לה בסך של 105 מיליון דולר ולפצות את החברה בנזק אשר נגרם לה בסך של 43 מיליון דולר, הסכום שהתחייבה בעלת השליטה להשקיע בחברה במסגרת ההנפקה. לחילופין, ספיר דורש מהחברה לבצע את ההנפקה כפי שסוכם עם המדינה וזאת במקביל לתשלום של 43 מיליון דולר שקני רוזנברג בעל השליטה ישלם לחברה לאור הפרת התחייבותו לרכוש מניות בסך זה במסגרת ההנפקה.
אל על הודיעה בשבוע שעבר כי היא דוחה את ההנפקה שהייתה אמורה להתבצע, ובכך היא לא עמדה בהתחייבותה למדינה במסגרת ההסכם שנחתם עמה. במסגרת ההנפקה בעל השליטה קני רוזנברג היה אמור לקנות מניות חברה בשווי 43 מיליון דולר.
על פניו, ההחלטה על דחיית ההנפקה נובעת מהמצב הקשה של ענף התעופה הישראלי, ומתוך הנחה כי עדיף שזו תבוצע בתקופה בה החברה מציגה ביצועים טובים יותר. אך בימים האחרונים עולים קולות המתארים כי בעל השליטה בחברה קני רוזנברג אינו מעוניין לבצע את ההתחייבות שלו בעסקה וכי הוא לא מתכוון לרכוש מניות בגובה 43 מיליון דולר. בשלב זה לא ברור האם מדובר בכוונה אמיתית או חלק ממשא ומתן מול משרד האוצר.
אתמול התפטר דורון כהן מדירקטוריון אל על עקב "סיבות אישיות". כהן הוא הדירקטור השלישי שמתפטר מדירקטוריון אל על בתוך שלושה חודשים. דוד ברודט התפטר ב-21 במאי לאחר ששימש כיו"ר הדירקטוריון, וגבריאלה שלו התפטרה בסוף מאי. ברודט היה בעבר יו"ר בנק לאומי, ושלו שגרירת ישראל באו"ם. שניהם, כמו כהן, מונו בידי בעל השליטה החדש בחברה, קני רוזנברג.
מאל על נמסר: "החברה תלמד את פרטי הבקשה ותעביר התייחסותה כמתחייב על פי הדין".