סגור
מנכ"לית ישראכרט תמר יסעור
יו"ר ישראכרט תמר יסעור (צילום: אוראל כהן)

רשות ני"ע דרשה מישראכרט הבהרות על ההסכם עם הפועלים

הדיווח לבורסה של חברת כרטיסי האשראי דיבר על "תרומה חיובית לרווחיות הקבוצה" בעוד הכוונה היתה שמחזורי הפעילות יגדלו, דבר שעשוי לשפר את הרווח. הדיווח המתוקן נוסח אף הוא בשפה מורכבת

הסכם ההנפקה החדש של ישראכרט עם בנק הפועלים, שיגרור עלייה שנתית של 200 מיליון שקל בהוצאות של חברת כרטיסי האשראי, לא התקבל בעין יפה בשוק ההון, וזאת בלשון המעטה. המשקיעים, שהופתעו מההרעה המשמעותית בתנאי ההסכם החדש, שלחו את מניית ישראכרט לירידה של 20% בתוך שלושה ימים. בנוסף להפתעה שגרמה ההרעה המשמעותית כל כך בתנאים, אופן ההתנסחות של החברה בדיווח המקורי לא היה ברור מספיק.
בעקבות זאת דרשה רשות ניירות ערך, בראשותה של ענת גואטה, מישראכרט הבהרות לגבי נוסח ההודעה למשקיעים, ובישראכרט פרסמו ביום חמישי האחרון הבהרה.
בהודעה המקורית נכתב: "ההבנות (עם בנק הפועלים) יביאו להערכת החברה לתרומה חיובית לרווחיות הקבוצה על פני כל תקופת ההסכמים". הכוונה היתה שמחזורי הפעילות של החברה מול הפועלים יגדלו באופן משמעותי בעקבות ההסכם, דבר שעשוי להביא לגידול בשורת הרווח, אך כמובן לא לשיפור בשיעור הרווחיות.
בישראכרט הבהירו את הנקודה הזו בדיווח הנוסף ביום חמישי, שגם הוא נוסח בשפה מורכבת: "יישום ההבנות העקרוניות במסגרת הסכמים עם הבנק (ככל שייחתמו), יביא, בפני עצמו, לעודף הכנסות ישירות על הוצאות תפעוליות ישירות, היינו לתרומה חיובית לרווחיות, וזאת בבחינה עצמאית של יישום ההבנות, אם כי נמוכה מהתרומה בהסכמים הקיימים", לשון ההודעה.
עוד מנסים להסביר בישראכרט, כי חידוש ההסכם עם הפועלים לטווח ארוך יסייע לחברה לקדם מנועי צמיחה כמו אשראי צרכני, דבר שיסייע גם הוא לעלייה ברווחים. ישראכרט גם התייחסה בהבהרתה מיום חמישי לחשיפת "כלכליסט" באותו יום בדבר הכוונה לפטר 10% מעובדיה. בהקשר זה נכתב: "לאור הגידול הצפוי בהוצאות, כנגזרת להתקשרות בהסכמים, ככל שייחתמו, בכוונת הקבוצה לבחון את יישומן של פעולות התייעלות תפעולית, אולם מובהר שלמועד זה טרם התקבלו החלטות בנושא".