סגור

מידרוג מעלה את דירוג האשראי של מישורים: "המאזן בולט לחיוב"

חברת הנדל"ן המניב הגיעה לפני כחודשיים להסכמות עם מחזיקי האג"ח ובעקבות כך שונה שטר הנאמנות. היום העלתה מידרוג את דירוג החברה בדרגה אחת ל-Baa1 והוציאה אותה מרשימת המעקב


פרק אחרון בסאגה..שסיקרנו:
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3899150,00.html
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3896351,00.html



חדשות טובות לחברת הנדל"ן המניב מישורים. חודש וחצי לאחר שהגיעה החברה להסכמות עם מחזיקי האג"ח לגבי שינוי באמות המידה (קובננטים) לחוב שלה, העלתה היום (א') חברת מידרוג את דירוג האשראי של מישורים בדרגה אחת (נוץ') ל-Baa1, דירוג המקביל BBB+ בסולם של סטנדרד אנד פורס. מידרוג הוציאה את מישורים מרשימת בחינת הדירוג שלה (Credit Review) עם "השלכות חיוביות", כאשר אופק הדירוג של החברה כעת יציב.
מדובר בתפנית חיובית עבור מישורים, שלפני מספר חודשים עמדה בסכנה להפרה אפשרית של הקובננטים שנקבעו לאג"ח מסדרה ח', בשל ההחזקה שלה בחברת סקייליין. בהמשך, באמצע חודש מרץ האחרון הגיעה מישורים להבנות על מחזיקי האג"ח ובעקבות כך שונה שטר הנאמנות, מה שאפשר בסופו של דבר גם להוציא את החברה מהרשימה לבחינת הדירוג.
מישורים בניהולו של דניאל לבנטל, היא חברת נדל"ן מניב שנמצאת בשליטתו של אלכס שניידר (44.66%). לחברה נכסים מניבים בישראל המשמשים בעיקר למשרדים. כמו כן, לחברה נכסים בארה"ב המשמשים למסחר, שירותים ופנאי אשר ממוקמים בפלורידה, וירג'יניה, צפון קרולינה וטנסי. בנוסף, החברה עוסקת, באמצעות החזקה (49.37%) בחברת סקייליין, בפעילות בתחום המלונאי ואתרי הנופש בקנדה ובארה"ב ובייזום ופיתוח נדל"ן בקנדה. עסקים אלה הושפעו מאוד ממגיפת הקורונה, אך כעת עם החזרה לשגרה בצפון אמריקה, צפויים להתחיל ולחזור לפעילות שגרתית בהמשך.
1 צפייה בגלריה
דניאל לבנטל זירת הנדל"ן
דניאל לבנטל זירת הנדל"ן
דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים
במידרוג ציינו כי במסגרת הגורמים להצבת "אופק שלילי" בדירוג הראשוני של החברה מה-7 בדצמבר האחרון, נכלל החשש לאפשרות של חריגה מאמות המידה ביחס לאגרות החוב, כך שחריגה מהם מהווה עילה להעמדה לפירעון מיידי של סדרות האג"ח. בהמשך שונה שטר הנאמנות של אג"ח מסדרה ח'. בעקבות התיקון להערכת מידרוג, "לחברה קיים מרווח מספק מאמת המידה ביחס לאגרות החוב". החברה נדרשת להציג יחס כיסוי של EBITDA מצטבר על פני 4 רבעונים ביחס לחוב פיננסי על בסיס מאזן סולו מורחב בשיעור של לא יותר מ-23 על פני שני רבעונים. היחס הנוכחי עומד על 14.4.
מעבר לעניין יחס הכיסוי, מישורים מכרה נכסים בהיקף של 154 מיליון שקל, בניכוי עלויות מכירה במהלך השנה הנוכחית, וההערכה כי חוב החברה יקטן במהלך 2021 לאור הפירעונות הצפויים, מקטין את החשש מחריגה מאמות מידה נוספות לאגרות החוב. נכון לסוף הרבעון הראשון, יחס ההון למאזן עומד על 30.3%, ועל-פי הערכת מידרוג, גם היחס הזה צפוי להיוותר במרווח מספק מאמת המידה.
במידרוג ציינו כי "היקף המאזן של החברה בולט לחיוב ביחס לרמת הדירוג, יצויין כי היקף המאזן מושפע לחיוב מהיקף הנכסים של סקייליין. הפרופיל העסקי של החברה נתמך בפיזור הגיאוגרפי של הנכסים ובפיזור השוכרים. אולם, עיקר הנכסים נרכשו במהלך השנים האחרונות כך שהיסטוריית פעילות הנכסים הקצרה משליכה לשלילה על הדירוג."
למעשה ההחזקה של סקייליין היא זו שמעכבת לפי שעה את העלאת הדירוג של מישורים למקום גבוה יותר. לפי מידרוג, הדירוג של אג"ח מישורים עדיין נמוך בנוטץ', גם אחרי ההעלאה, מהדירוג הנגזר ממטריצת הדירוג של החברה. פרופיל הסיכון של פעילות מישורים "מושפע לשלילה מהחזקת החברה בסקייליין (50%) הפועלת בענף המלונאות הטומן בחובו, להערכת מידרוג, סיכון גבוה יחסית לענפי נדל"ן אחרים וחשוף לתנודתיות בתוצאות הפעילות במיוחד לאור התפרצות נגיף הקורונה", ציינו בחברה הדירוג.
בנוסף, אתרי הנופש והקרקעות בקנדה מהווים בעיקרם מוצרי פנאי, בעלי רגישות גבוהה יותר לשינויים מאקרו-כלכליים. במידרוג ציינו כי רכישת פורטפוליו המלונות שביצעה החברה בשנת 2017, הכולל 13 מלונות מסוג סלקט-סרוויס ברחבי ארה"ב, ממתנת את הסיכון מאחר ומלונות אלו פונים בעיקר למגזר העסקי ומושפעים במידה פחותה מסיכוני הענף, אף שעדיין רמת הסיכון בהם הינה גבוהה יחסית לענפי נדל"ן מניב אחרים.
מניית מישורים נסחרת בירידה של 1.8%, לאחר שעלתה ב-29.1% במהלך 12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה נאמד ב-282.3 מיליון שקל. אגרות החוב של מישורים נסחרות במגמה מעורבת. לחברה 5 סדרות אג"ח בשוק בתשואות שנעות בין 0.04% ל-4.47%.