סגור

בעלת השליטה בבזק תנסה לגלגל את החוב שלה: תגייס לפחות 250 מיליון שקל

החוב הפיננסי של חברת בי-קום מסתכם ב-2 מיליארד שקל; תנפיק סדרת אג"ח חדשה (סדרה ו'), כשהתמורה של ההנפקה למחזיקים תשמש לפרעון מוקדם ומלא של סדרות אג"ח ד' ו-ה' ולפרעון חלקי של סדרה ג'; אחזקות בי-קום בבזק: מניות בשווי של 2.6 מיליארד שקל, לצד חוב של 1.7 מיליארד שקל

בעלת השליטה בבזק (26.7%), בי-קום, תחת ניהולו של תומר ראב"ד, פרסמה הבוקר טיוטת שטר נאמנות לקראת הנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה ו'). הגיוס נועד לגלגל את החוב הקיים של בי-קום למחזיקי האג"ח שמסתכם בכ-2 מיליארד שקל ועומד לפרעון בתשלום אחד בדצמבר 2024.


התמורה של ההנפקה למחזיקים, שצפויה לעמוד על 250 מיליון שקל לכל הפחות, תשמש לפירעון מוקדם מלא של אגרות החוב מסדרה ד' בסכום של כ-58 מיליון שקל, לפירעון מוקדם מלא של סדרה ה' בסכום של כ-103.5 מיליון שקל, ולפרעון מוקדם חלקי של סדרה ג' בסכום של כ-100 מיליון שקל. גובה הפירעון המוקדם החלקי של סדרה ג' עשוי להשתנות בהתאם להיקף הגיוס.

1 צפייה בגלריה
תומר ראב"ד 1
תומר ראב"ד 1
תומר ראב"ד, מנכ"ל בי-קום
(צילום: אוראל כהן)

אגרות החוב של בי-קום מגיבות לדיווח על גיוס החוב הנרקם - בירידות שערים. סדרה ד' יורדת ב-1% וסדרה ה' מאבדת 2%. הסיבה לכך היא שמחירי אגרות החוב בבורסה עד היום היו גבוהים מהמחיר שבו בי קום מחויבת לבצע את הפרעונות המוקדמים.
בתרחיש שבי-קום תשלים את ההנפקה המתוכננת, ישארו לחברה שתי סדרות אג"ח. סדרה ג' הוותיקה שמועד פירעונה נקבע לדצמבר 2024, וסדרה ו' החדשה שמועד פירעונה יחול בנובמבר 2026. שתי סדרות האג"ח יהנו משיעבוד ראשון על האחזקה של בי-קום במניות בזק.
נכון להיום בי-קום מחזיקה ב-739 מיליון מניות בזק ששווי השוק שלהן הוא כ-2.6 מיליארד שקל. מנגד, לחברה יש חוב פיננסי נטו שמסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. מכאן שיחס ה-LTV של בי-קום (היחס בין החוב הפיננסי נטו לשווי השוק של האחזקה במניות בזק) הוא כ-63%.
בשטר הנאמנות שפורסם לקראת ההנפקה של סדרה ו' בי-קום מתחייבת לשמור על יחס LTV שלא יעלה על 80%. בתרחיש שיחס ה-LTV יעלה מעבר ל-80% במהלך שני רבעונים רצופים, למחזיקי אגרות החוב של בי-קום תקום עילה לדרוש מהחברה פירעון מיידי של החוב כלפיהם.