סגור

גם בלי כינוס נכסים בשדה דב: חנן מור בסכנת הסדר נושים

החברה הודיעה למשקיעים כי אם ביהמ"ש יענה לבקשת לאומי למימוש הקרקע בחיפה, למחזיקי אג"ח י"ג עשויה לקום עילה לפירעון מיידי של החוב. אם יממשו את הזכות, תקום עילה דומה למחזיקים בשאר הסדרות של חנן מור

חברת הנדל"ן חנן מור מסרה אתמול לקראת חצות דיווח למשקיעים שמגולל את המהלכים של בנק לאומי נגדה - צעדים שנחשפו בכלכליסט. מהדיווח עולה שהמהלכים של לאומי עשויים לדחוק את חנן מור להסדר חוב.
הבנק מבקש למנות כונס נכסים לקרקעות של חנן מור ברמת גן וחיפה, והוא אף פועל על מנת לאחד קונסורציום המלווים שהעמידו לה אשראי של 1.3 מיליארד שקל לרכישת הקרקע בשדה דב בת"א על מנת להניע מהלך שלך כינוס נכסים.
לפי הדיווח של חנן מור, אם בנק לאומי יקבל את אישור בית המשפט לממש את השעבוד על הקרקע בחיפה (המשועבדת לו כנגד חוב של 90 מיליון שקל), החברה עשויה לא לעמוד באמות המידה הפיננסיות שלהן התחייבה מול מחזיקי סדרה י"ג.
החברה התחייבה ששווי הבטוחה לא יפחת מ-135%, כלומר, ששווי הבטוחות יהיה גבוה ב-35% מהיקף החוב. ההיקף הנקוב של הסדרה עומד על 170 מיליון שקל, והקרקע בחיפה רשומה בספרים בשווי של 110 מיליון שקל. אם החברה תאבד את הקרקע, הרי שהיא תפר את אמת המידה המדוברת.
אם מחזיקי הסדרה הזו יעמידו את החוב לפירעון מיידי, הדבר יהווה עילה לפירעון מיידי גם ליתר ארבעת הסדרות של החברה. החוב, במונחי קרן, למחזיקי כל איגרות החוב עומד על כ-620 מיליון שקל. היקף החובות הכולל של חנן מור עומד על 2.9 מיליארד שקל, רובו (2 מיליארד שקל) לבנקים.
הבנק ביקש למנות כונס נכסים גם לקרקע ברמת גן, שמשועבדת כנגד הלוואה של 180 מיליון שקל. בתגובה, מניית חנן מור צנחה אתמול ב-37% והתשואות על איגרות החוב שלה הגיעו בחלק מהסדרות לתשואות זבל תלת-ספרתיות של עד 150%.