סגור
רכב BYD אטו 3
רכב של BYD. היבואנית לא נשארת מאחור, ומעלה מחירים (צילום: יח"צ)

גם BYD מעלה מחירים: גרסת הבסיס של ATTO 3 תעלה 164 אלף שקל

היבואנית הסינית לא ממתינה למוצא פיה של ועדת הכספים בנושא מס הקנייה על הרכב החשמלי ומצטרפת למתחרות בהעלאת המחירים; מדובר בהתייקרות של 7,000 שקל בגרסת הבסיס של ATTO 3, ושל 11 אלף שקל בגרסה המאובזרת - ל-176 אלף שקל

ביבואנית BYD כבר לא מחכים למוצא פיה של ועדת הכספים בנושא מס הקנייה על הרכב החשמלי, ומפרסמים מחירון רשמי חדש המשקף התייקרויות. כך לדוגמה מחירה של ATTO 3 בגרסת הבסיס שלה מתייקרת ב-7,000 שקל.
ועדת הכספים התכנסה ביום שני שעבר לדיון בנושא מס הקנייה על הרכב החשמלי, בו נדרשו נציגי משרד האוצר "לחזור עם תשובות" עד יום חמישי, כלומר שלשום. מאז לא יצאו מהוועדה או מהאוצר חדשות בנושא, ולכן רוב יבואני הרכב האחרונים שעוד המתינו לשינוי פרסמו את המחירונים החדשים. זאת למעט יבואנית רכב אחת - יבואנית ג'ילי - שטרם פרסמה מחירון חדש ל-2023.
יבואנית BYD מצטרפת לשורה של יבואניות שפרסמו השבוע מחירונים המשקפים את העלייה במס הקנייה על המכוניות החשמליות מ-10% ל-20% מתחילת השבוע. לפי המחירון החדש של BYD, שהפכה בתוך פחות משלושה חודשים למכונית הסינית השנייה בהיקף המכירות בישראל אחרי ג'ילי, מחירה של 3 ATTO בגרסת הבסיס עלה כאמור מ-157,037 שקל "על הכביש" (כלומר כולל אגרת רישוי ומע"מ) ל-164,037 שקל. מחירה של הגרסה המאובזרת עלה מ-165,527 שקל "על הכביש" ל-176,037 שקלים.
לצד 3 ATTO התייקרו השבוע דגמי מכוניות חשמליות של יצרנים נוספים שיבואניהם חיכו מספר ימים כדי להעריך את מצב השוק. רכב הכביש-שטח של AIWAYS, שעלה בשבוע שעבר 162,500 שקל, עולה כעת 177 אלף שקל.
העובדה שעד אתמול עדיין לא פורסמו כל מחירוני 2023 יצרה ליבואני הרכב בעיות לוגיסטיות אשר התבטאו בחוסר יכולת נקודתית למסור מכוניות במקרים מסוימים השבוע. כך יבואני רכב שהזינו במערכת שחרורי הרכב ממכס נתונים של דגמי 2023 קיבלו הודעות שגיאה כי הנתונים לשנה הנוכחית טרם עודכנו. לפי משרד התחבורה, בעיות אלו טופלו.
ממשרד התחבורה נמסר בנושא זה: "אין כל בעיה ליבואנים להדפיס רישיונות לרכב חדש. באגף הרכב לא התקבלה כל תלונה של יבואנים על חוסר יכולתם להוציא רישיון רכב, למעט יבואן אחד שלא פרסם את מחירון 2023, אולם גם בעיה זו טופלה על ידי החברה".