סגור

המשטרה: "אם עמדות הטעינה שלנו לרכב חשמלי יקרסו - יהיה מענה ראוי"

המשטרה נערכת למכרז חדש לאספקה של 70 ניידות חשמליות. בשבוע שעבר ארעה תקלה בחברת האנרגיה האירופית ABB והושבת חלק ניכר מעמדות הטעינה של מספר ספקיות טעינה. המשטרה: "הגדרנו תנאי שירות מחמירים לטיפול בתקלות במכרז"

מה יקרה אם עמדות הטעינה לרכב החשמלי של משטרת ישראל לא יפעלו? כפי שנחשף בכלכליסט, בשבוע שעבר בעקבות תקלה שארעה בחברת האנרגיה האירופית ABB הושבת חלק ניכר מעמדות הטעינה של מספר ספקיות טעינה בישראל, למשל אפקון וג'ינרג'י. עמדות הטעינה לא יכלו בעלי מכוניות חשמליות לטעון את הרכבים במשך כשלוש שעות.
מצב כזה מעלה תהיות – כיצד יטעינו ציי רכב גדולים בישראל את כלי הרכב שלהם אם מדובר למשל ברכבי חירום?
כפי שנחשף בכלכליסט משטרת ישראל נערכת למכרז חדש לאספקה של 70 ניידות חשמליות, מה שמייצר בעיה במקרה ותרחיש כזה ישוב על עצמו. ואכן, המכרז של משטרת ישראל מתייחס לאפשרות של כשל בעמדות המשטרתיות וגם הציבוריות (אלה שנפלו בשבוע שעבר) וממנו עולה כי במקרה של תקלה, החברה הזוכה תתקן כל תקלה שגרמה להשבתה של העמדה בימים ראשון עד חמישי בין 07:00 ל-19:00. משך הזמן שבו יכול ספק הטעינה להגיע אל העמדה הוא 4 שעות – ותקלה שלא תתוקן בזמנים האלה תתוקן ביום המחרת.
1 צפייה בגלריה
טעינה חשמלית
טעינה חשמלית
עמדת טעינה לרכב חשמלי
(צילום: שאטרסטוק)
אבל התייחסותה של המשטרה נוגעת לתיקון של תקלה בעמדת טעינה פרטנית, לא למצב בו חלק גדול מעמדות הטעינה לא פועלות בו זמנית, ברחבי הארץ בגלל תקלה אשר התרחשה בחו"ל. תקלה כזאת יכולה להשבית חלק ניכר מצי הניידות החשמליות של המשטרה מפעילות מבצעית.
המכרז של משטרת ישראל לעמדות הטעינה אינו מכסה אפשרות כמו שהתרחשה בישראל בשבוע שעבר. יתרה מזאת, גם אם במכרז ייבחרו שני ספקים, לדוגמה אפקון וג'ינרג'י שמתקני הטעינה שלהן הושבתו בשבוע שעבר, עדיין אין ערובה לכך שהעמדות של שני הספקים יפעלו עבור המשטרה, כפי שהוכח בשבוע שעבר.
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל הגדירה תנאי שירות מחמירים לטיפול בתקלות במכרז בהתאם לדרישות המבצעיות במשטרה תוך מתן מענה ראוי לכל תרחיש צפוי. נדגיש כי המכרז פתוח לכלל הספקים העומדים בתנאי הסף ולדרישות המכרז וזאת במטרה להרחיב את הפריסה הארצית והקטנת הסיכונים בהישענות על ספק יחיד".