סגור

בלעדי לכלכליסט
המשטרה נערכת למכרז ראשון לרכב חשמלי

במסגרת המכרז, תצטייד המשטרה ב-70 רכבים חשמליים שחלקם ישמשו למטרות סיור בקהילה וחלקם כרכבים צמודים. לצד ההצטיידות במכוניות החשמליות, תצטייד המשטרה גם בעמדות טעינה

המשטרה החלה בתהליכי איפיון לקראת מכרז ראשון להצטיידות ברכב חשמלי. במהלך השבועות האחרונים ביצעה משטרת ישראל תהליכי בדיקה מול מספר יבואני הרכב במטרה לאפיין את המכרז הראשון שצפוי לצאת לפועל בשנה הבאה. במסגרת המכרז, תצטייד המשטרה ב-70 רכבים חשמליים שחלקם ישמשו למטרות סיור בקהילה וחלקם כרכבים צמודים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" במשטרת ישראל החלו לפני כשנתיים בתהליך בדיקה ראשון של ניידות חשמליות - במסגרתו הצטיידה המשטרה במכוניות רנו חשמליות.
1 צפייה בגלריה
סאנגיונג רקסטון רכב הסיור הבא של המשטרה
סאנגיונג רקסטון רכב הסיור הבא של המשטרה
סאנגיונג רקסטון רכב הסיור הבא של המשטרה
(יצרן)
רשימת האיפיונים הראשונית של כ-70 הניידות החשמליות, אשר יוטמעו במשטרה במהלך השנה הבאה כוללת דרישה למרווח גחון גבוה שיאפשר לרכב יכולת שטח מינימאלית וגם מערכות חשמליות אשר יוכלו לתמוך במספר התקנים, למשל התקני קשר ותאורה. לצד ההצטיידות במכוניות החשמליות, תצטייד המשטרה גם בעמדות טעינה תואמות.
צי הרכב המשטרתי נחשב לאחד הגדולים בישראל ומונה אלפי רכבי שטח, רכבי כביש שטח, ניידות סיור, טנדרים ורכבים כבדים. הרכש האחרון של משטרת ישראל הוא רכבי שטח של סאנגיונג הקוריאנית אשר יחליפו את רכבי הכביש שטח של קיה שמשרתים כיום במשטרה.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "אגף התמיכה הלוגיסטית נערך להכניס לצי הרכב של משטרת ישראל כלי רכב חשמליים בהתאם למדיניות של מפכ"ל המשטרה למשטרה ירוקה, חדשנית, יעילה וטכנולוגית. המשטרה תהיה הגוף הממשלתי והציבורי הראשון בהתנסות רחבה של רכב חשמלי. ההליך יתבצע בהליך מכרזי סדור, בליווי כלל הגופים הרלוונטיים ובהתאם לתכנית מפורטת כאשר בשלב הראשון ייערך פיילוט רכב במסגרתו ישולבו הרכבים בצי המשטרתי. במסגרת הפיילוט תבדוק המשטרה את ההתאמה הפוטנציאלית של הדגמים החשמליים בהיבטי טווח נסיעה וזמני טעינה. מדובר במהלך שיוביל לחיסכון משמעותי בהוצאות הרכב של הארגון".