סגור
מבחן רכב מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 (צילום: ירון שרון)

הפניקס לא ביטחה רכבי מקסוס שיובאו ע"י אוטו חן

חברת הביטוח לא ביטחה רכבים חשמליים שיובאו על ידי אוטו חן, אך כן ביטחה את אותו דגם מ-UMI.  לפי בדיקת כלכליסט, בחברות אחרות לא קיים קושי בביטוח של רכבי מקסוס

חברת הביטוח הפניקס לא ביטחה רכבים חשמליים של מקסוס המיובאים על ידי אוטו חן. זאת לעומת רכבי מקסוס שמיובאים על ידי UMI, שאותם הפניקס כן מבטחת. כך עולה מבדיקת כלכליסט. בשני המקרים מדובר במכוניות המשווקות בישראל מזה כחצי שנה.
בשנים האחרונות עבר שוק הרכב הישראלי מהפך: בניגוד למותגי הרכב הוותיקים שמשווקים את מכוניותיהם באמצעות יבואן אחד, הסינים בוחרים לעתים ביותר מיבואן ישיר אחד. לדוגמה: המכוניות של JAC מיובאות ביבוא ישיר על ידי אוטומקס וגם על ידי אי וי מוטורס. המכוניות של מקסוס הסינית מיובאות לישראל גם על ידי UMI וגם על ידי אוטו חן.
עיקר היבוא של מקסוס לישראל הוא של מיניוואנים חשמליים המיועדים בעיקר למשפחות מרובות ילדים. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, מתחילת השנה יובאו לישראל 557 רכבים של מקסוס – 183 מהם נמסרו על ידי אוטו חן והיתר על ידי UMI. למרות שמדובר ברכב שהמספרים שלו יחסית זעומים, משקלו בשוק הרכב הישראלי משמעותי: מקסוס מיפה הוא המיניוואן החשמלי הנמכר ביותר בישראל.
מבדיקת כלכליסט עולה כי נכון לשבוע שעבר, הפניקס לא ביטחה רכבים שיובאו על ידי אוטו חן וזאת למרות שבפועל מדובר ברכבים זהים. מהבדיקה עלה עוד כי בחברות אחרות לא קיים קושי בביטוח של הרכבים האמורים.
הפניקס מנוהלת על ידי אייל בן סימון ויושב ראש החברה הוא בנימין גבאי, המכהן גם כמנכ"ל משותף ב-UMI.
מהפניקס נמסר בתגובה: "יבואן אוטו חן מעולם לא פנה להפניקס בבקשה לפתוח קוד יבוא לרכב המקסוס המיובא על ידו. עם פניית היבואן לפתיחת קוד יבוא לרכב האמור פעלה החברה לפתיחת הקוד שמאפשרת את ביטוח הרכב. בהקשר זה יצוין, כי החברה מבטחת רכבים לפי קוד ספציפי מיבואן הרכב ולכן העובדה שיבואן אחר מייבא דגם דומה אינה רלוונטית לענין".