סגור

מכת שבבים: רנסאס היפנית משביתה 3 מפעלים בעקבות רעידת האדמה

ענקית יצור השבבים היפנית שהיא ספקית משמעותית לתעשיית הרכב מסרה כי היא מעריכה כעת את נזקיה אחרי רעש האדמה. למשבר השבבים העולמי נוסף איום חדש על משאב נחוץ: קשיים באספקת גז ניאון מאוקראינה

ענקית יצור השבבים היפנית רנסאס מודיעה על השבתת היצור בשלושה מפעלים ביפן בעקבות רעידת האדמה אשר פקדה את המדינה ביום רביעי בעוצמה של 7.4 בסולם ריכטר והביאה למותם של ארבעה בני אדם.

לפי רנסאס, אשר רכשה לפני כחצי שנה את חברת סלנו מרעננה, מדובר במפעלים בנאקה, טקסאקי ויונזאווה. בדומה ליצרניות יפניות נוספות, רנסאס חוותה בעבר פגיעות של רעידות אדמה וגלי הצונאמי אשר מתרחשים בעקבותיהן. ברעידת האדמה בה נפגע הכור הגרעיני בפוקושימה במרץ 2011 נפגע היצור של רנסאס, בעיקר במפעל נאקה אשר נסגר גם כעת.

1 צפייה בגלריה
שבב מחשב שבבים
שבב מחשב שבבים
שבבים. משבר עולמי מכה בתעשיית הרכב
(צילום: שאטרסטוק)

רנסאס נחשבת לספקית משמעותית עבור תעשיית השבבים היפנית, וכתוצאה מכך עם ליצרני הרכב. לפי הצהרת היצרנית, החברה עודנה מעריכה את היקף הנזק אשר נגרם למפעליה. השבתה של ספקית עיקרית של שבבים לרכב עלולה לפגוע ביכולתו של הענף המקרטע להתאושש ממשבר השבבים העולמי אשר מכה בתעשיית הרכב זה שנתיים.
כיום יצרני הרכב עדיין נמצאים בתהליך התאוששות מהמשבר שהחל עם פרוץ הקורונה. יצרניות השבבים האלקטרוניים מתקשות לספק ליצרני הרכב שבבים - שבכל מכונית מותקנים עשרות מהם ולפעמים מאות. לאחרונה אף התברר כי יצרניות השבבים עומדות בפני איום חדש: אספקת גז ניאון מאוקראינה אשר מפיקה מעל מחצית מתפוקת הניאון העולמית. גז הניאון חיוני לתהליכי עיבוד השבבים.