סגור

בלעדי
בשל מחסור באספקה: שרי הממשלה החדשה נוסעים ברכבי כביש שטח מזהמים

למרות הודעת האוצר כי מדינת ישראל תעבור לרכבים חשמליים או היברידים משנת 2025, לאחרונה הקצה מינהל הרכב הממשלתי רכבי קיה סורנטו מזהמים עבור השרים החדשים. ההחלטה התקבלה בין היתר בשל מחסור במכוניות חשמליות ללקוחות פרטיים ולציי הרכב

בעתיד הלא רחוק שרי הממשלה החדשים יוכלו לבחור לנסוע ברכב חשמלי, אבל לכלכליסט נודע שעד שזה יקרה הם ייסעו ברכבי כביש שטח גדולים שמשתייכים לקבוצות הזיהום הגבוהות ביותר.
לאחרונה שכר מינהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר מספר רכבי קיה סורנטו עבור שרים חדשים. לצד אלה הוקצו עוד מספר רכבי קיה סורנטו, לשימוש השרים, מתוך המלאי הקיים של המינהל. החלטה זו נבעה בין היתר ממחסור במכוניות לאספקה, גם ללקוחות פרטיים וגם לציי הרכב.
הסורנטו הוא רכב הכביש שטח הבכיר של קיה ומשווק בישראל בכמה גרסאות: היברידית, פלאג אין היברידית, בנזין רגילה ודיזל. הרכבים שהוקצו לשימוש השרים החדשים אינם היברידיים או מגרסת הפלאג אין הייבריד, כלומר הם משתייכים לקבוצת הזיהום ה-14 או ה-15. רק לאחרונה הודיע משרד האוצר כי מדינת ישראל תעבור לתוכנית הצטיידות ברכב שתכלול רכבים חשמליים או היברידים משנת 2025 - ובמסגרת זו יוכלו השרים לקבל רכבים חשמליים - או לסירוגין היברידיים כמו טויוטה ראב 4.