סגור

אחרי 24 שעות בלבד: טסלה עוצרת את שדרוג הנהיגה האוטונומית

הגרסה החדשה (שאינה זמינה בישראל) היתה אמורה לאפשר למכונית להתנהג כרכב אוטונומי לכל דבר, כולל יכולת לבלום לבד, לבצע עקיפה באופן עצמאי ועוד. בארה"ב מדווחים כי הסיבה לעצירת השדרוג היא תלונות של נהגים אודות התרעות שווא מפני תאונה

טסלה עוצרת את עדכון ה-"FSD בטה 10.3" יום אחד בלבד לאחר ההצגה הרשמית לציבור.
ה-"FSD (ראשי תיבות של FULL SELF DRIVING) בטה 10.3" היא מעין תכנית שדרוג אשר זמינה לבעלי מכוניות טסלה נבחרים במדינות מסוימות בעולם (ואינה זמינה בישראל) שמאפשרת לבעל הרכב לקבל באמצעות עדכון תוכנה פשוט מספר שדרוגים אשר יהיו זמינים בעתיד במכוניות של טסלה בייצור סדרתי - בעיקר בכל הקשור בנהיגה אוטונומית.

1 צפייה בגלריה
רכב אוטונומי מכונית ללא נהג
רכב אוטונומי מכונית ללא נהג
נהיגה אוטונומית
(צילום: שאטרסטוק)

השדרוג החדש של טסלה, אשר ניתן לרכישה באמצעות עדכון OTA (כלומר OVER THE AIR, שאינו דורש הגעה למוסך אלא פשוט משודרג כמו כל אפליקציה סלולארית), מאפשר למכונית בפועל להתנהג כרכב כמעט אוטונומי לכל דבר, כולל יכולת לבלום לבד, לנסוע ברחובות עירוניים ללא מגע של ידי הנהג על ההגה, לבצע עקיפה באופן עצמאי ועוד. במהלך השבועות האחרונים טסלה בחרה בקפידה בעלי מכוניות אשר ענו על רשימה מאוד ספציפית של קריטריונים, לדוגמה היעדר עבר של תאונות. אך כעת כאמור, יממה אחת בלבד אחרי ששלב הניסוי בקרב נהגים נבחרים הסתיים, והעדכון שוחרר לציבור, טסלה מודיעה כי היא עוצרת את הפצת הגרסה החדשה.
טסלה לא נתנה כל הסבר אודות הסיבה לעצירת השדרוג או העובדה שמי שכבר קיבל אותו מגלה כעת כי מרכבו נשללו היכולות האוטונומיות החדשות. אלון מאסק הודיע בתגובה בטוויטר כי "יש בעיות עם גרסה 10.3, חוזרים לגרסה 10.2".


אמצעי תקשורת בארה"ב מדווחים כי הסיבה לעצירת השדרוג היא תלונות של נהגים אודות התרעות שווא מפני תאונה.
טסלה עצמה נמצאת בימים אלה תחת ביקורת בארה"ב מצד הרשויות הפדראליות ואינה יכולה להרשות לעצמה בשלב זה חקירות פדראליות נוספות אשר עלולות לפגוע ביכולת פיתוח המוצר שלה.