סין: מנכ"ל יצרנית הרכב Neta הכחיש כי יעזוב את תפקידו - והוחלף לאחר כמה ימים
היצרנית נמצאת במשבר, שכלל הפסקת ייצור ודיווחים על חובות לספקים; כמה ימים לאחר שהמנכ"ל ז'אנג יונג הודיע כי הדיווחים על עזיבתו הם "קשקוש מוחלט" - הוא הוחלף
שוק הרכב הסיני הופך יותר ויותר תחרותי, ובשלב זה כבר ברור כי לא כל היצרניות ישרדו את השנים הקרובות. אך בניגוד למערב, תהליכי הדעיכה של חלק מהיצרניות בסין מלווים בשלל הודעות שחלקן סותרות זו את זו תוך ימים ספורים.
כך, יצרנית הרכב הסינית Neta ששיווק דגמיה החשמליים בישראל היה אמור להתחיל השנה נמצאת זה כמה חודשים במשבר, שכלל הפסקת ייצור ודיווחים על חובות לספקים. לפני כמה ימים פרסם מנכ"ל היצרנית, ז'אנג יונג, "הודעת הרגעה" שנועדה להפריך את השמועות אודות מצבה הקשה, והצהיר כי לא יעזוב את תפקידו. ז'אנג כתב ברשתות החברתיות בסין כי הדיווחים אודות עזיבתו הם "קשקוש מוחלט". היצרנית עצמה אף מסרה לפני שלושה ימים כי בניגוד לפרסומים, "ז'אנג יונג עדיין בחברה". ואולם לפי הדיווחים האחרונים בסין, Neta הודיעה כי המנכ"ל יעזוב, והיו"ר יחליפו.
לפי נתוני CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב בסין, Neta מכרה מינואר ועד סוף ספטמבר 53,853 מכוניות. בתקופה זו נמכרו בסין 4.3 מיליון מכוניות חדשות.
Neta אינה יצרנית הרכב הראשונה שנקלעה לקשיים. בחודשים האחרונים נפוצו בסין שלל דיווחים, חלקם סותרים, אודות יצרניות רכב שמבצעות ארגון מחדש או נמצאות על פי תהום. חלק ממותגים אלה מיועדים לשיווק בישראל או שכבר שווקו בארץ. כך, AIWAYS שזכתה להצלחה בישראל כבר אינה משווקת מכוניות בסין. עשרות מכוניות של WM MOTOR נוסעות בכבישי ישראל אך בסין היצרנית אינה קיימת מהשנה שעברה. DAYUN שיחידות ראשונות ממנה כבר הגיעו ארצה נמצאת לפי דיווחים בסין בעיצומו של תהליך התגברות על "קשיי נזילות". כמו כן קיימים מותגים כמו HIPHI שקרסו בזמן שניהלו מגעים עם גורמים בענף הרכב הישראלי, שלא הבשילו להסכם יבוא.






























