סגור
 רכב ניאו אי טי חמש NIO ET5 מכונית סינית
רכב של NIO

הצרות של NIO: חותכת את תחזית המכירות הרבעונית ל-30 אלף מכוניות בלבד

זאת לעומת נתון לא גבוה בהרבה - של 31 אלף מכוניות - שמכרה יצרנית הרכב החשמלי הסינית ברבעון הראשון אשתקד; כמו היצרניות האחרות, גם NIO סובלת מאדישות של הצרכנים להוזלות שביצעו; במקביל BYD פרסמה יעד מכירות שאפתני במיוחד

יצרנית הרכב הסינית NIO, שרשמה אשתקד הפסד של 2.9 מיליארד דולר, "חותכת" את תחזית המכירות שלה לרבעון הנוכחי ל-30 אלף מכוניות בלבד, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. גם תחזית המכירות הקודמת של NIO שעמדה על כ-33 אלף מכוניות לרבעון הנוכחי ופורסמה אשתקד היתה נמוכה במיוחד.
יצוין כי מכוניות NIO מיובאות לישראל על ידי דלק מוטורס אך היבוא אינו ישיר אלא עקיף, כלומר דלק מוטורס אינה רוכשת את המכוניות ישירות מהיצרנית אלא מ"דילר" שלה באירופה.
על פי נתוני NIO, ברבעון הראשון אשתקד מכרה היצרנית 31,041 מכוניות בלבד. שוק הרכב הסיני סובל זה מספר חודשים מירידה בביקושים הנובעת בין היתר מאדישות של הצרכנים לנוכח הוזלות המחירים של יצרני הרכב הסינים. אולם במקביל הצרכנים חוששים מפני הופעת דגמים חדשים שיהיו יותר מתקדמים מהנוכחיים במונחי אבזור וטווח נסיעה.
במקביל חברת BYD מודיעה על יעד מכירות שאפתני: לפי פרסומים בסין, החברה הציבה ל-2024 יעד של מכירת 3.6 מיליון מכוניות, עלייה של 20% ביחס לנתוני 2023. נתון זה הוצג בפני אנליסטים במדינה. לפי הפרסומים, 500 אלף מכוניות מתוכן יימכרו מחוץ לסין.