סגור

החקיקה מתעכבת - והעיריות מתחילות לאכוף: 250 שקל קנס על תפיסת חניית טעינה חשמלית

החקיקה שהבטיח משרד התחבורה מתעכבת, ובינתיים עוד ועוד עיריות מתחילות באכיפה עצמאית נגד רכבי בנזין שתופסים עמדות טעינה חשמלית, ביניהן חיפה, ראשל"צ ורעננה. הבעיה: היא אינה כוללת עמדות טעינה במרכזים מסחריים ותחנות דלק

עוד עיריות מצטרפות לכפר סבא, העיר הראשונה בארץ שהחלה לתת דוחות חנייה לרכבי בנזין ודיזל שחונים בחניות המיועדות לטעינת רכב חשמלי. גם עיריות חיפה, ראשון לציון ורעננה החלו להעניק לנהגים כאלה קנס זהה על סך 250 שקל.


חסימת עמדות חנייה לטעינת חשמליות בידי נהגי רכבי שריפה פנימית מונעת מנהגי החשמליות לטעון את רכבם, ומהווה בעיה גוברת לאור הגידול במכירות רכבים חשמליים השנה: כ-5,000 מכוניות כאלה עלו לכבישי הארץ מתחילת השנה, יותר מפי 3 מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בתחנת דלק דור אלון
עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בתחנת דלק דור אלון
עמדת טעינה לרכב חשמלי בתחנת דלק דור אלון. העיריות נמנעות מאכיפה בחניונים של מרכזים מסחריים ותחנות דלק, המוגדרים כשטח פרטי
(צילום: תומר הדר)
משרד התחבורה הבטיח בעבר ליזום חקיקה בכנסת בנושא, אך מתמהמה. אולם, רשויות מקומיות יכולות להעביר עצמאית במועצת העיר החלטה להתחיל באכיפה של העבירה.
ערים גדולות אחרות מתקדמות לאט יותר בהתמודדות עם הבעיה. מעיריות ירושלים ובאר שבע נמסר לכלכליסט כי הן נערכות להתחיל בקרוב באכיפה, אך טרם החלו לתת דוחות. בתל אביב לעומת זאת אין כרגע כוונה להעביר תקנה כזאת - ראש העיר חולדאי מסרב לאשר הצבת עמדות טעינה ברחובות, והעירייה מאפשרת הצבה שלהן רק בחניונים עירוניים ופרטיים, ובוחנת הצבת מחסומים יעודיים בהם סביב חניות הטעינה.
עם זאת, האכיפה העירונית מוגבלת רק למקומות ציבוריים, והעיריות נמנעות מאכיפה בחניונים של מרכזים מסחריים ותחנות דלק, המוגדרים כשטח פרטי. כמו כן, קנסות עדיין לא מחולקים גם לבעלי חשמליות שסיימו להטעין את רכבם אך לא ממהרים לפנות אותו מהחנייה.