סגור

אושר בוועדת השרים: החוק שיאפשר לשכנים לעתור נגד הצבת עמדת טעינה לרכב חשמלי

לפי הצעת החוק, בעל רכב חשמלי שירצה להציב עמדת טעינה שתחובר לחשמל הציבורי יחויב להודיע על כך לשכניו 45 יום מראש. הצעת החוק פותחת פתח להשפעתם של סכסוכי שכנים על היכולת של דייר בבניין להתקין עמדת טעינה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעתו של שר המשפטים גדעון סער לתיקון חוק המקרקעין כך שיסדיר את הנושא של התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים.


אף שהמפקח על הבתים המשותפים קבע כבר כי התקנת עמדות כאלה היא שימוש ראוי וסביר ברכוש המשותף, ממשיך הנושא לעורר התנגדות בקרב שכנים וועדי בתים, ומונע מנהגים רבים לרכוש מכונית חשמלית. בינתיים ישראל מפגרת כבר עכשיו בשיעור החדירה של המכוניות נטולות הזיהום מהאגזוז יחסית למדינות אירופה.
1 צפייה בגלריה
יונדאי קונה EV רכב חשמלי עמדת טעינה ל רכב חשמלי
יונדאי קונה EV רכב חשמלי עמדת טעינה ל רכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
(צילום: תומר הדר)
ההצעה מבדילה בין התקנת עמדה שתחובר לארון החשמל הדירתי של הנהג וחיבור חשמל ייעודי לטעינה לבין חיבור לחשמל הציבורי. במקרה ששני הראשונים לא מתאפשרים, ההצעה קובעת כי בעל הרכב יחויב להתקין מונה נפרד שיקבע כמה חשמל צרך כדי שיוכל לשאת בעלותו. במקרה זה על הנהג לעדכן את שכניו 45 ימים לפני ההתקנה. אם ועד הבית או אחד השכנים מתנגד לחיבור, הוא יוכל לעתור נגדה לדייני מקרקעין עד 30 יום מקבלת ההודעה.
הצעת החוק פותחת פתח להשפעתם של סכסוכי שכנים קודמים על היכולת של דייר בבניין להתקין עמדת טעינה. ועדי בתים יוכלו גם לאשר ברוב של שני שלישים תקנונים שונים מנוסח החוק לגבי אופן התקנת עמדות טעינה בבניין. בכל מקרה, כל העלויות להתקנת עמדות יתחלקו בין בעלי המכוניות החשמליות.
בהצעת החוק נכתב כי היא מבטאת את דעתם של גורמי ממשלה נוספים, ובהם משרד האוצר, רשות החשמל במשרד האנרגיה והרשות לרישום ולהסדר זכויות מקרקעין. ההצעה תועלה לאישור בקריאה טרומית במליאה בשבועות הקרובים.