סגור

יבוא מקביל: אוטומקס מוטורס מכרה מעל אלף מכוניות בחצי שנה

היבואנית המקבילה הגדולה בישראל מייבאת 36 דגמי מכוניות של 14 מותגים ומשווקת אותם באמצעות שמונה סניפים, כך על פי הדו"חות החציוניים שלה. עוד עולה, כי היא נערכת לשיווק של מותג רכב חשמלי חדש

אוטומקס מוטורס, היבואנית המקבילה הגדולה ביותר בישראל של רכבים מפרסמת את דוחות החציון. בניגוד ליבואני הרכב הוותיקים שרוכשים את המכוניות ישירות מיצרני הרכב, אוטומקס ודומותיה הן יבואניות מקבילות (או "עקיפות" לפי הגדרת החוק בישראל) – משמע אוטומקס רוכשת את המכוניות מסוכנים של יצרני הרכב בחו"ל ולא מיצרני הרכב עצמם. הדוחות של אוטומקס מעניינים משתי סיבות: ראשית, לפי הצהרותיה של אוטומקס, היא מחזיקה ב- 49% משוק היבוא המקביל בישראל. ומעבר לכך, מכיוון שבשבוע שעבר הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לביהמ"ש המחוזי מרכזי בלוד כתבי אישום נגד בכירים בחברה וגם נגד אוטומקס עצמה, בין היתר בגין הצגה לכאורה של מסמכים מזויפים במטרה לקבל היתרים לייבא רכבים ביבוא מקביל. בנושא זה מדגישה החברה כי היא בוחנת את ההאשמות.
דוחות אוטומקס חושפים לא מעט מידע אודות פעילות החברה וגם אודות תוכניות הצמיחה שלה. אתר המכירה העיקרי של אוטומקס יושכר עד מאי 2025, משמע שם תישאר סוכנות המכירה העיקרית של החברה. בנוסף נערכת החברה לקראת תחילת שיווקן של מכוניות של מותג רכב חדש שלא ייובא ביבוא מקביל אלא ביבוא ישיר רגיל - והמכוניות (שיהיו כנראה סיניות) יהיו חשמליות ומכוניות פלאג אין הייבריד, שישווקו עם חבילות הטעינה שאוטומקס תשווק בישראל.

1 צפייה בגלריה
מכוניות חדשות ב נמל אילת
מכוניות חדשות ב נמל אילת
מכוניות חדשות בנמל אילת
(צילום: יוסי דוס סנטוס)

בנוסף, באוגוסט השנה חתמה החברה על הסכם עם משווק מוניות. לפי הדיווח, החברה מייבאת 36 דגמי מכוניות של 14 מותגים ומשווקת את הרכבים באמצעות שמונה סניפים, יותר ממה שיש למשל לדלק מוטורס יבואנית מאזדה. החברה מונה נכון לחציון הראשון של השנה הנוכחית 52 עובדים.
אוטומקס רשמה השנה גידול מתון בהיקף המכירות: כך, במחצית הראשונה של שנה שעברה נמכרו 946 מכוניות (28% מהן ללקוחות מוסדיים) והשנה 1,057 מכוניות במהלך ששת החודשים הראשונים (28.4% מהן ללקוחות מוסדיים). ניתוח נתוני אוטומקס לשנה הנוכחית מראה כי טויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר - 351 יחידות. נתון מעניין נוגע לזינוק בשווי מלאי הרכבים שברשות החברה, מלאי שאינו פרופורציונאלי להיקף המכירות ביחס לאשתקד. כך, נכון לחציון הראשון של 2020 שווי המלאי של אוטומקס היה 106 מיליון שקל ביחס ל- 53 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - שווי שלפי אוטומקס נובע מהגדלה של מלאי הרכבים שהחברה מעמידה למכירה. גובה הרווח הגולמי השנה הוא 12.5 מיליון שקלים (ביחס ל 10.2 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד).