סגור
פס ייצור של יגואר בבריטניה
פס ייצור של יגואר בבריטניה (צילום: בלומברג)

בדרך לרכב חשמלי: יגואר לנד רובר רוצה את נוטשי טוויטר ומטא

יצרנית הרכב הודיעה על גיוס 800 עובדים כדי להאיץ את המעבר לרכב חשמלי, ופונה למועמדים ש"נעקרו" מחברות טכנולוגיה ומתמחים בין היתר בתוכנה, בינה מלאכותית ונהיגה אוטונומית

התהפוכות שעוברות ענקיות הטכנולוגיה לא נעלמות מעיני יצרני הרכב הגדולים, שמנסים בעצמם לגייס טאלנטים מהתעשייה. בהודעה רשמית חריגה שפורסמה אתמול, הודיעה JLR, החברה-האם של יגואר ולנד רובר, על "תוכנית גיוס גלובלית" שבמסגרתה תגייס 800 עובדים בארצות הברית, אירלנד, בריטניה, סין, הודו והונגריה. התוכנית מיועדת למה ש-JLR מגדירה כ-DISPLACED WORKERS-, ובתרגום חופשי "עובדים שנעקרו" מחברות טכנולוגיה.
לפי הצהרת יגואר לנד רובר, המשרות הפתוחות מיועדות לעובדים המתמחים בתוכנה, בינה מלאכותית ונהיגה אוטונומית. JLR לא מפרטת מאילו חברות היא מתכננת לגייס את אותם "עובדים שנעקרו", אך ניכר שפרסומיה מיועדים לעובדים לשעבר בטוויטר ובמטא, שהודיעו לאחרונה על מהלכי פיטורים. לפי JLR, מהלך זה מיועד לסייע ליצרנית בהאצת המעבר לרכב חשמלי.
זאת ועוד, JLR עצמה מתמודדת עם צרות משלה: השבוע הודיע המנכ"ל תיירי בולורה שהוא מתפטר "מסיבות אישיות" - לאחר שהיצרנית רשמה הפסדים בשבעת הרבעונים האחרונים. בולורה הגיע ליצרנית לפני שנתיים בלבד, לאחר שכיהן כמנכ"ל רנו הצרפתית. בולורה אחראי לאסטרטגיה הנוכחית של JLR, שבמסגרתה אמורה היצרנית לעבור בעשור הנוכחי לייצור של רכב חשמלי בלבד.