סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

בלגן בטוויטר: גל התפטרויות בעקבות האולטימטום של מאסק, המשרדים נסגרו

הבעלים החדשים של הרשת החברתית הודיע לעובדים כי עליהם להסכים לסביבת עבודה נוקשה, שתכלול "שעות עבודה ארוכות ואינטנסיביות"; במקביל הודיעה החברה כי משרדיה בסן פרנסיסקו ייסגרו באופן מיידי - וייפתחו מחדש ביום שני הקרוב

גל התפטרויות נוסף נרשם אמש בטוויטר - לאחר שהבעלים החדשים אלון מאסק הציב לעובדים אולטימטום נוסף שלפיו הם צריכים להתחייב לסביבת עבודה נוקשה ("הארדקור"). כך מדווחת CNBC. במקביל, לפי דיווח ב-BBC, החברה הודיעה לעובדים כי המשרדים בסן פרנסיסקו ייסגרו באופן מיידי, וייפתחו מחדש ביום שני, 21 בנובמבר. ברשת החברתית לא נימקו את הצעד הזה.
יצוין כי מוקדם יותר החודש הודיע מאסק, שהשלים את רכישת טוויטר באוקטובר לאחר סאגה בת חצי שנה, על פיטורי מחצית מעובדי החברה - כ-3,700 בסך הכל. לפני שעה קלה פרסם מאסק ציוץ הכולל תמונה של מצבה שעליה לוגו טוויטר.
לפי CNBC, מהנדסים ועובדים אחרים ברשת החברתית פרסמו אתמול הודעות פרידה בקבוצת הצ'ט "ווטר קולר" שבמערכת ההודעות של החברה, סלאק - לקראת הדד-ליין שהציב מאסק לקבלת האולטימטום, יום חמישי ב-17:00 שעון החוף המזרחי (חצות שעון ישראל).
ב-CNBC מדווחים על עשרות הודעות פרידה, שקיבלו מאות אימוג'ים של הצדעה הנושאים את המסר "תודה לך עבור שירותיך".
שלושה עובדים בטוויטר שדיברו עם CNBC אמרו כי הם מתכוונים להתפטר, וציינו חששות מהידרדרות התנאים המקצועיים בחברה. לפי הדיווח, לא ידוע כמה עובדים התפטרו אתמול.
ביום רביעי שלח מאסק מייל לעובדי טוויטר שלפיו אם ברצונם להישאר בחברה, עליהם להסכים ל"שעות עבודה ארוכות ואינטנסיביות". הוא ציין כי עליהם להסכים לכך עד יום חמישי ב-ב-17:00 שעון החוף המזרחי.
אתמול שלח מאסק כמה מיילים נוספים שלפיהם על המנהלים לקיים פגישות אישייות עם העובדים פעם בשבוע, או לפחות פעם בחודש; עוד כתב כי מנהלים שיאפשרו עבודה מרחוק עלולים להיות מפוטרים, אם אותם עובדים שנשארו בבית לא הפגינו ביצועים מצוינים או יוצאי דופן.
לפי CNBC, מאסק ניסה לשכנע כמה מהנדסים בכירים שביקשו להתפטר - להישאר בחברה; לדברי אחד המהנדסים, גל ההתפטרויות פגע בחלקים חשובים מפעילות ההנדסה של טוויטר. לדבריו, "צוותים שלמים האחראים על תשתיות קריטיות של הרשת החברתית עוזבים את החברה". הוא הוסיף: "אנו מקצוענים עם ניסיון רב, עומדות בפנינו אופציות תעסוקתיות רבות. מאסק לא נותן לנו סיבה להישאר".
הבלגן בטוויטר מגיע שבוע אחד לאחר הפיאסקו במסגרתו ניסיון החברה לגבות תשלום הווי הכחול הוקפא, בעקבות שורת התחזויות שגרמו לחברות שונות נזקים במיליארדי דולרים.