סגור
רישום קורקינט חשמלי
(צילום: אוראל כהן)

מערכת רישום הקורקינטים והאופניים החשמליים עלתה לאוויר - כך זה יעבוד

על פי תקנות משרד התחבורה, הבעלים של מאות אלפי כלים חשמליים נדרשים להיכנס למערכת הרישום כדי להיות חלק ממאגר נתונים ארצי. הם גם יחויבו להתקין לוחית רישוי. האם המהפכה בדרך?

מערכת רישום הכלים החשמליים של משרד התחבורה עלתה לאוויר בשבוע שעבר וכעת כל מי שברשותו קורקינט או אופניים שמונעים במנוע חשמלי יכול להירשם באתר משרד התחבורה כבעליו של הכלי החשמלי ולהפוך לחלק ממאגר נתונים ארצי אשר מכיל את נתוני כל הכלים הממונעים הללו וגם את נתוני בעליהם. משך תקופת הרישום הוא חצי שנה, כלומר עד לתחילת אוגוסט יוכלו בעלי הקורקינט החשמלי והאופניים החשמליים להירשם.
מערכת הרישום - "מוביליטי" - פועלת באפליקציה ובאתר משרד התחבורה ומטרתה "לתת מענה לרישום כלי תחבורה קלים כמו קורקינט ואופניים חשמליים עבור אזרחים תושבי ישראל מעל גיל 16 שוהים זרים וחברות השכרה", כך לפי אתר משרד התחבורה.
על פי מחקר שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ב- 2020 יש בישראל כ- 100 עד 150 אלף קורקינטים חשמליים. לפי הערכות של גורמים בענף, בפועל מדובר בכ-200 אלף כלים. מספר האופניים החשמלייים ככל הנראה דומה. האם הישראלים ימהרו להירשם למאגר, האם הם יעמדו בכללים שהוכתבו על ידי משרד התחבורה והאם עוד חצי שנה מאות אלפי זוגות אופניים וקורקינטים חשמליים יסעו בכבישי ישראל עם לוחית רישוי? התשובות בכתבה.