סגור

בלעדי לכלכליסט
בשורות רעות לחיילי הקבע - החלפת האטראז' נעצרה עקב חוסר תקציב

משרד הביטחון הודיע לחיילים בדרגת רב סרן שנוסעים בדגם מסוג מיצובישי אטראז' כי יצטרכו להישאר עם הרכב עד להודעה חדשה, בשל היעדר תקציב מאושר

בצה"ל רוצים להחליף את יתרת צי מכוניות המיצובישי הוותיקות, אבל אין תקציב.
ל"כלכליסט" נודע כי לאחרונה הודיע משרד הביטחון לחיילים בדרגת רב סרן שנוסעים במכוניות מיצובישי אטראז' של צה"ל כי יצטרכו להישאר עם המיצובישי עד להודעה חדשה, זאת עקב היעדר תקציב. המכרז להחלפת מכוניות המיצובישי של צה"ל נחשב לאחד הגדולים ביותר שפרסם משרד הביטחון בכל הקשור בהצטיידות ברכב.
1 צפייה בגלריה
מיצובישי אטראז' מחודשת רכב מכונית
מיצובישי אטראז' מחודשת רכב מכונית
מיצובישי אטראז'
כזכור, בשנת 2019 פרסם משרד הביטחון מכרז להחלפתן של כ-4,600 מכוניות מיצובישי אטראז' של אלדן ושל שלמה SIXT שנמצאות בידי צה"ל משנת 2014. במכרז זכו שתי חברות: שלמה SIXT ואלדן שמספקות לצבא שתי מכוניות שמחליפות את המיצובישי הוותיקה: יונדאי 20i וסיאט איביזה. ואולם, בידי צה"ל עדיין נמצאות כאלף מכוניות מיצובישי שאינן מוחלפות אף שצברו מאות אלפי קילומטרים.
ממשרד הביטחון נמסר: "במסגרת מכרז הליסינג לרבי סרנים שנערך בשנת 2019 נופקו עד היום 4,650 כלי רכב, מלוא הכמות שנקבעה במכרז. בהיעדר תקציב מדינה מאושר, משרד הביטחון פנה לוועדת החריגים בחשכ"ל שבאוצר בבקשה לאשר את מימוש האופציה להרחבת המכרז. זאת כדי לאפשר את החלפת רכבי המיצובישי אטראז', שישלימו שש שנים על הכביש, לאחר מימוש אופציה של שנה. הבקשה טרם אושרה, ואנו פועלים בנושא מול משרד האוצר".