סגור

בקרוב: משאיות מימן ראשונות של יונדאי בישראל

בניגוד לרכבים בעלי מנועי בנזין או דיזל, רכבים מימניים משתמשים במימן כדי לייצר חשמל, מה שמונע פליטת גזים מזהמים. המשאיות יעלו על כבישי ישראל כבר במהלך הרבעון הראשון של 2022

כלמוביל, יבואנית יונדאי, הודיעה על תחילת היבוא של משאיות מונעות מימן, מה שיהפוך אותה לראשונה בישראל שתפעיל רכבים מסוג זה.

כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט, יונדאי העולמית בחרה בישראל לביצוע ניסוי במשאיות מונעות במימן. מי שתייצר את המימן האוטומוטיבי, כלומר את המימן אשר נדרש לתדלוק המשאיות, תהיה בזן, וסונול תקים את תחנת ה"תדלוק".
1 צפייה בגלריה
משאית מימן יונדאי
משאית מימן יונדאי
משאית מימן של יונדאי
(צילום: יונדאי)
בניגוד לרכבים בעלי מנועי בנזין או דיזל, רכבים מימניים משתמשים במימן כדי לייצר חשמל, אשר משמש להנעת המכונית או המשאית. טווח הנסיעה של משאית בעלת מנוע מימני עומד בדרך כלל על מעל 400 קילומטרים בין תדלוקים, אשר אורכים כשמונה דקות. בדומה לרכבים חשמליים, רכבים מונעי מימן אינם גורמים לזיהום אוויר.
במסגרת זו יוסיפו סונול ובזן משאיות מונעות מימן לציי הרכב שלהן. משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי יעלו על כבישי ישראל כבר במהלך הרבעון הראשון של 2022. לפי כלמוביל, המשאיות המימניות הראשונות אשר יגיעו ארצה הן מדגם ה-XCIENT Fuel Cell של יונדאי.