סגור
אסטון מרטין
אסטון מרטין (צילום: יצרן)

אסטון מרטין תיכנס לעידן החשמלי בעזרת לוסיד

על פי הסכם בין שתי החברות לוסיד האמריקאית תספק לאסטון מרטין רכיבי מערכות הנעה תמורת 232 מיליון דולר, כשלוסיד תהפוך לבעלת 3.7% ממניות יצרנית הרכב

המעבר לעידן הרכב החשמלי מייצר שותפויות לא צפויות בין יצרני הרכב הוותיקים ליצרני רכב חשמלי חדשים יחסית בשוק, החל בפורד שהודיעה על אימוץ תקן הטעינה של טסלה ועד לאסטון מרטין הבריטית ולוסיד האמריקאית. לפי הודעת החברות, לוסיד תספק לאסטון מרטין רכיבי מערכות הנעה תמורת 232 מיליון דולר, כשלוסיד תהפוך לבעלת 3.7% ממניות אסטון מרטין.
העסקה בין אסטון מרטין אינה מפתיעה: בדומה ליצרניות רבות שהשקיעו את משאביהן ביצירת מערכות הנעה מזהמות שמיועדות להניע מכוניות על במהירויות של 300 קילומטר לשעה, גם אסטון מרטין, בדומה לפרארי, מוצאת עצמה בדילמה: האם "לייבא" מערכות הנעה חשמליות ממי שכבר הצליח לפתח אותן בהצלחה, או האם לפתח את מערכת ההנעה באופן עצמאי. במקרה של אסטון מרטין, יצרנית שבשנים האחרונות הכניסה לא מעט שותפים, החל בג'ילי וכלה בקרן ההון הסעודית, ניכר שהתשובה היא "אאוטסורסינג".